S-MAX w blasku LED
Nowy Ford S-MAX, którego publiczna prezentacja będzie miała miejsce podczas styczniowego Brussels Auto Show, otrzymał nowe silniki oraz odświeżone nadwozie.
S-MAX 2010 wyróżnia się przeprojektowaną maską silnika, zmienionymi zderzakami z przodu i z tyłu oraz nową osłoną chłodnicy. Producent zastosował także światła LED do jazdy dziennej oraz nowe klosze tylnych świateł, w których również umieszczono diody LED.
Wewnątrz znalazło się wiele elementów predysponujących auto do zajęcia miejsca w klasie premium takich jak nowa, wielofunkcyjna konsola podsufitowa, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowanymi roletami czy system oświetlenia kabiny oparty o technologię LED.
W ofercie znajdzie się nowy, 2-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwija 203 KM przy 5 500 obr./min. i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1 750 do 4 500 obr./min.
Jednostka będzie współpracowała z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną, dzięki której przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 8,5 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 221 km/h. Wszystko to przy średnim spalaniu na poziomie 8,1 litra na 100 kilometrów.
Klienci będą mogli zdecydować się też na sprawdzony silnik wysokoprężny 2.0 Duratorq TDCi w trzech wariantach mocy: 115, 140 i 163 KM.
Ford S-MAX 2010 wejdzie do sprzedaży w Europie na początku przyszłego roku.