RX 450h FWD
*Na początku 2010 r. Lexus wprowadził na europejski rynek RX 450h FWD ( wersję z napędem na przednią oś) z obniżoną do 140g/km emisją CO2 przy zachowaniu 299 KM mocy. *
Jeśli chodzi o różnicę w stosunku do wersji z napędem na wszystkie koła (AWD), należy wymienić: brak tylnej przekładni napędowej i tylnego silnika elektrycznego, niższą o 8g emisję CO2, mniejszą o 65kg masę oraz dłuższy o 0,4 s (8,2 s od 0-100km/h) sprint do setki.
Druga generacja RX450h to przede wszystkim możliwość jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym (do 40 km/h, na dystansie maks. 3 km), udoskonalony silnik spalinowy oraz udoskonalone podzespoły elektryczne.
Niska emisja dwutlenku węgla oraz jednocześnie dobre osiągi stawiają RX 450h na pozycji emitującego najmniej zanieczyszczeń oraz najbardziej wydajnego modelu crossover w tej klasie.
Wprawdzie najbliższy rywal w segmencie premium SUV - BMW X1 Sdrive 18d osiąga poziom emisji CO2 - 136 g/km, ale przy zaledwie 143 KM. Wszyscy pozostali bezpośredni rywale nie schodzą poniżej 170 g/km, a większość jest nawet powyżej 200 g/km.
Lexus RX450h jest kluczowym punktem działań Lexusa w Europie i na rynkach lokalnych. Jego udział w sprzedaży europejskiej Lexusa osiągnął 20 proc. w 2009 r., a w Polsce 19 proc. Na 2010 r. udział ten planowany jest na poziomie 35 proc.