Trwa ładowanie...
03-01-2011 13:22

Ruszyła produkcja Pasagona

Ruszyła produkcja PasagonaŹródło: PAP
d18tafa
d18tafa

Spółka DZT Tymińscy uruchomiła w Lublinie produkcję samochodu dostawczego o nazwie Pasagon, następcy popularnego lublina. Auto ma trafiać na rynek polski, a także m.in. na rynki wschodnie.

(fot. PAP/Wojciech Pacewicz)
Źródło: (fot. PAP/Wojciech Pacewicz)

- _ Rozpoczęliśmy tłoczenie elementów i kompletowanie podzespołów. Pierwsze Pasagony zjadą z taśmy montażowej w lutym _ - zapowiedział w poniedziałek prezes spółki DZT Tymińscy, Zbigniew Tymiński.

Tymiński przewiduje, że w pierwszym kwartale tego roku spółka wyprodukuje 200 samochodów. Docelowo, w ciągu trzech lat, chce dojść do produkcji około ośmiu tysięcy Pasagonów rocznie. Będzie to jednak uzależnione od uzyskania kredytów, niezbędnych do powiększenia produkcji. - _ Ciężko się z bankami rozmawia, bo tu już zbankrutowało Daewoo i zbankrutował Intrall. Trudno przekonać, że Tymińskim się uda, ale jesteśmy dobrej myśli _ - powiedział Tymiński.

(fot. PAP/Wojciech Pacewicz)
Źródło: (fot. PAP/Wojciech Pacewicz)

Pasagon przeznaczony jest głównie na rynek polski, a w przyszłości także na eksport m.in. do krajów b. ZSRR oraz krajów arabskich i afrykańskich. Jego atutem ma być dobra jakość przy niskiej cenie, od 55 do 80 tys. zł w zależności od modelu i wyposażenia.

d18tafa

W lubelskiej fabryce Tymińskich zatrudnionych jest obecnie około 130 osób. Po uzyskaniu docelowej wielkości produkcji może znaleźć zatrudnienie około 350 pracowników.

Spółka DZT Tymińscy w 2009 r. kupiła część majątku produkcyjnego dawnej fabryki samochodów w Lublinie, który pozostał po bankructwach Daewoo Motor Polska i spółki Intrall. Zakład w Lublinie ma kontynuować wieloletnią tradycję wytwarzania tu samochodów dostawczych, najpierw Żuka, a potem Lublina. Nowy samochód, w porównaniu z Lublinem, ma m.in. zmieniony wygląd, dłuższą ramę, powiększoną komorę silnika oraz mocniejszy 115-konny silnik z Andorii w Andrychowie, spełniający wymogi czystości spalin Euro 4.

Zakład DZT Fabryka Samochodów produkuje w Lublinie także terenowy samochód Honker. W ubiegłym roku dostarczyła 60 tych samochodów dla wojska. Docelowo chce wytwarzać około dwóch tysięcy Honkerów rocznie, także na potrzeby cywilne.

Historia rodzinnej firmy DZT Tymińscy rozpoczęła się na początku lat 90. od przejęcia spółdzielni w Siemiatyczach na Podlasiu, która wytwarzała tapicerkę do polskiego Fiata 125p oraz elementy wyposażenia do samochodu Polonez. Obecnie spółka produkuje kilkadziesiąt rozmaitych części i elementów wyposażenia do samochodów różnych marek.

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj