Ruszyła produkcja Mazdy 2 w Europie
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/355/mazda-2-01.jpg',600,429) ) |
| --- | 20 stycznia uruchomiono produkcję nowego modelu Mazda 2 w zakładach Forda w Walencji. Według planów kierownictwa firmy, z taśm montażowych zakładów w Walencji zjeżdżać będzie co roku 40 tys. samochodów Mazda 2 – wszystkie przeznaczone na rynek europejski.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/355/mazda-2-03.jpg',600,402) ) |
| --- | Zlokalizowanie produkcji w Europie ma przynieść obu powiązanym kapitałowo firmom (Maździe i Fordowi) oszczęności wynikające z efektywniejszego wykorzystania istniejących już zakładów. Ma taż uwolnić Mazdę 2 od cła, jakim są obłożone w Unii Europejskiej wszystkie samochody wyprodukowane poza jej granicami.
Staranne kosztorysowanie produkcji Mazdy 2 nie jest jednak jedynym argumentem, zdzięki któremu model ten ma zdobyć szturmem europejski rynek.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/355/mazda-2-04.jpg',600,397) ) |
| --- | Mazda 2 jest drugim, po Maździe 6, modelem zaprojektowanym przez ten koncern specjalnie z myślą o europejskim rynku. Oba modele konstruowano według tych samych założeń stylistycznych, których podstawę stanowią dynamika i funkcjonalność. Mazdę2 projektowano z myślą o młodych i aktywnych nabywcach. Widać to choćby po nieco podwyższonej sylwetce, dzięki której niewielki samochód miejski może z powodzeniem pomieścić pasażerów w i ekwipunek potrzebny na weekendowe wypady.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/355/mazda-2-02.jpg',600,397) ) |
| --- | Na większości rynków europejskich Mazda2 będzie sprzedawana w czterech różnych wersjach silnikowych. Dostępne będą trzy silniki benzynowe: 1,25 litra (75 KM), 1,4 litra (80 KM) i 1,6 litra (100 KM), oraz silnik diesla w technologii common rail 1,4 litra (68KM). W Polsce oferowane będą w pierwszej kolejności dwa słąbsze silniki benzynowe oraz diesel.
wyświetl dane techniczne silników benzynowych )
wyświetl dane techniczne diesla )
Mazda 2 jest wyposażona m. in. w dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przedniego siedzenia, opcjonalne boczne poduszki i kurtyny powietrzne. Wszystkie wersje wyposażone są w ABS (Anti-lock Braking System) z EBD (Electronic Brake Force Distribution) posiadają również system EBA (Emergency Braking Assistance). Za DSC ( Dynamic Stability Control) trzeba będzie dopłacić.
Nie wiadomo oczywiście, czy polski importer nie zdecyduje się zamówić na polski rynek uboższych wersji, cenowo zbliżonych do możliwości rodzimych klientów. Nie znana jest jeszcze cena Mazdy 2, która w salonach dealerskich pojawi się wiosną.