Ruszyła produkcja Forda Escape’a Hybrid
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8087/escape-hybryd-01.jpg',600,453) ) |
| --- | Ford jako pierwszy na świecie uruchomił produkcję samochodu z kategorii SUV o napędzie hybrydowym. Ford Escape Hybrid jest nie tylko pierwszym hybrydowym SUVem, ale i pierwszą produkowaną w USA hybrydą. Szybkim wejściem na rynek hybrydowego Escape’a z kategorii SUV amerykański koncern wyprzedził swego najgroźniejszego konkurenta Toyotę, która Lexusa RX 330 o napędzie elektryczno-spalinowym ma wypuścić na rynek pod koniec tego roku.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8087/escape-hybryd-04.jpg',600,400) ) |
| --- | W przypadku samochodu o napędzie hybrydowym nic tak nie ekscytuje jak zespół napędowy auta. Tak samo jak w nowej Toyocie Prius, Ford Escape Hybrid można by rzec, że dokładnie rozkłada siły na zamiary. Silnik elektryczny o mocy 65 kW jest wykorzystywany przy najmniejszym zapotrzebowaniu na moc, jak chociażby przy jednostajnej jeździe po autostradzie. Przełączenie na 2.3 litrowy silnik spalinowy następuje zaledwie w ciągu 0,4 s i następuje ilekroć potrzeba jest więcej mocy. W chwilach największego na nią zapotrzebowania (gwałtowne przyspieszanie, jazda w trudnym terenie) pracują oba silniki. Ich łączną moc producent określa jako taką samą, jak tradycyjny spalinowy Escape z trzylitrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 200 KM. Escape Hybrid będzie mógł więc poruszać się żwawo, a przy tym spalać mało, bo w ruch miejskim około 9 litrów na 100 km, co pozwoli przejechać na jednym baku około 1300 km.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8087/escape-hybryd-05.jpg',600,401) ) |
| --- | Zaplanowano, że podczas pierwszego roku produkcji z fabryki w Kansas City wyjedzie około 20.000 egzemplarzy Escape’a Hybrid. Być może liczba ta zwiększy się, gdyż ten sam model Forda o napędzie hybrydowym będzie również sprzedawany w Europie jako Maverick. być może nowy model Escape’a Hybrid odniesie sukces również na Starym Kontynencie i tym samym ten oszczędny paliwowo Ford zmieni wizerunek aut amerykańskich, postrzeganych dotychczas przez Europejczyków jako wyjątkowo paliwożerne. O globalny sukces hybrydowego Escapa jest spokojny Bill Ford, prezes koncernu. Jak mówi: „Ford ma historię produkowania samochodów, które zmieniają rynek, cały świat. Escape Hybrid jest właśnie takim samochodem”. Słowa odnoszące się do Escape’a Hybrid są nieco przesadzone. Prezes najwyraźniej nie chce pamiętać, że hybrydowe samochody produkuje się w Japonii od blisko 5 lat, a fakt, że Escape Hybrid jest pierwszym wyprodukowanym samochodem hybrydowym z kategorii SUV nie jest tak wstrząsający, gdyż wyprzedza swych rywali
zalewie o kilka miesięcy. Niezależnie od słów prezesa rozpoczęcie produkcji tego modelu należy odczytać jako dobre posunięcie marketingowe w walce o klienta. Nie od dziś wszak wiadomo, że kto pierwszy ten lepszy.