Ruszyła produkcja elektrycznej Kii Soul
Kia rozpoczęła seryjną produkcję modelu Soul w wersji elektrycznej przeznaczonych do sprzedaży eksportowej. Jest to pierwszy samochód o napędzie elektrycznym tej marki oferowany poza obszarem Korei.
Dzięki złożonej ze 192 ogniw baterii polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 27 kWh Kia Soul EV posiada zasięg 212 km na jednym ładowaniu. Kluczem do wyjątkowego zasięgu jazdy jest wiodąca w skali przemysłowej gęstość energetyczna 200 Wh/kg (w przeliczeniu na pojedyncze ogniwo) oraz szereg energooszczędnych podzespołów funkcjonalnych, m.in. nowa pompa ciepła wykorzystująca ciepło odpadkowe, zaawansowany system sterowania przepływem powietrza w kabinie oraz układ indywidualnej wentylacji, umożliwiający wydłużenie zasięgu przez ograniczenie straty energii elektrycznej zużywanej do przewietrzania, ogrzewania i klimatyzacji (HVAC). Podwyższeniu wydajności napędu z kolei – służy regeneratywny układ hamulcowy (Regenerative Braking System) pozwalający odzyskiwać i recyrkulować energię kinetyczną generowaną w trakcie spokojnej jazdy oraz hamowania.
Serce Soul EV stanowi silnik elektryczny o mocy 110 KM wytwarzający wysoki i dostępny od razu moment obrotowy 285 Nm. Napęd przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Kia Soul w wersji elektrycznej zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11,2 s, a prędkość maksymalna sięga 145 km/h.
Ładowanie baterii akumulatorów odbywa się przez podłączenie do standardowej, domowej sieci elektrycznej i w przypadku pełnego rozładowania – trwa do pięciu godzin z użyciem standardowego pokładowego prostownika-ładowarki o mocy 6,6 kW. Przy zastosowaniu ładowarki prądu stałego 100 kW ładowanie do 80 proc. pojemności trwa tylko 25 minut lub 33 minuty z ładowarki 50 kW.