Ruszyła pierwsza w Polsce flota elektrycznych taksówek
MyTaxi udostępnia pierwszą w Polsce flotę elektrycznych taksówek. Przewóz Nissanem Leaf będzie można zamówić w Warszawie.
Początkowo do dyspozycji pasażerów będzie sześć pojazdów, zaś w przyszłym roku dołączą do nich kolejne 24 auta. Koszt podróży wyceniono na 1,80 zł/km. Co ciekawe, taksówki będą oferowały bezpłatny dostęp do Wi-Fi, a od 2017 r. w przestrzeni pasażerskiej pojawią się tablety z usługami multimedialnymi i opcją odczytu obecnego stanu jakości powietrza w wybranych miejscach stolicy.
Dyrektor MyTaxi w Polsce podkreśla, że rozwój floty elektrycznych taksówek uzależniony jest od powiększenia liczby stacji ładujących, która w Warszawie i innych dużych miastach Polski jest wciąż niewystarczająca. - Infrastruktura do ładowania samochodów elektrycznych to wyzwanie. Obecnie w stolicy dostępnych jest zaledwie kilkanaście stacji ładujących, o różnym stanie i mocy ładowania. Takie auto ma zasięg 100–150 km na jednym ładowaniu baterii, a taksówkarz średnio pokonuje ponad 200 km na jednej zmianie. Widzimy duży potencjał w wykorzystywaniu aut elektrycznych w przewozach taxi, ponieważ są one nowe, modne i ekologiczne. A ta ostatnia cecha jest coraz bardziej istotna, bo świadomość pasażerów, jeśli chodzi o ekologię, rośnie – powiedział Krzysztof Urban.
- Za brak infrastruktury ładującej w miastach, odpowiadają w dużej mierze ich włodarze, którzy nie wiedzą, jakie zalety dla nas wszystkich niesie za sobą ekologiczny transport przy zastosowaniu aut elektrycznych. Rynek aut elektrycznych w naszym kraju niestety wciąż raczkuje. Statystyki podają, że do tej pory w Polsce zarejestrowano nie więcej niż 200 aut elektrycznych. Doświadczenia z innych krajów w zakresie e-mobilności pokazują, że najpierw musi powstać infrastruktura do ładowania, a dopiero potem klienci zaczynają kupować elektryczne auta. Nasze realne plany na 2017 rok to udostępnienie 30 taksówek elektrycznych, które będzie można zamówić za pośrednictwem MyTaxi, ale przy założeniu, że uda nam się zainstalować na wyłączność szybkie ładowarki w Warszawie – zauważa Łukasz Celmer z Elektrotaxi, współorganizatora inicjatywy.
Źródło: MyTaxi
ll/Wirtualna Polska