Trwa ładowanie...
d4ey0r9
wiadomości
27-08-2015 16:35

Ruszył Szczeciński Szybki Tramwaj

d4ey0r9
d4ey0r9

W czwartek pierwsi pasażerowie przejechali Szczecińskim Szybkim Tramwajem z lewo- do prawobrzeżnej części miasta. Inwestycja kosztowała blisko 190 mln zł, z czego ok. 86 mln zł to unijne dofinansowanie.

Nowa linia obejmuje 8 km torów tramwajowych, nowe przystanki, estakady, kładki oraz drogi.

"Cieszymy się, że w końcu po tylu latach oczekiwań połączyliśmy linią tramwajową lewobrzeże i prawobrzeże Szczecina. To historyczny moment" - powiedział prezydent Szczecina Piotr Krzystek.

Torowisko biegnie m.in. po estakadzie wykonanej w ramach przeprawy mostowej przez rzekę Regalicę. W ramach inwestycji wybudowano także wiadukty nad Szczecińskim Szybkim Tramwajem w ulicy Hangarowej i Batalionów Chłopskich.

d4ey0r9

Pierwsze koncepcje połączenia prawobrzeża Szczecina z centrum i dalej z Policami powstały jeszcze w latach 70. ub. wieku.

W 1994 r. Szczeciński Szybki Tramwaj trafił do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dzięki czemu zarezerwowano tereny pod jego przebieg. Pięć lat później zatwierdzono nową koncepcję szybkiego tramwaju i wytyczono jego trasę, która nieco różniła się od tej z lat 70.

W 2003 r. otwarto jeden z najdroższych elementów inwestycji, a więc Most im. Pionierów Miasta Szczecina, którego część przeznaczono dla szybkiego tramwaju. W październiku 2008 r. miasto otrzymało rekomendację dla dofinansowania inwestycji z Unii Europejskiej. W kwietniu 2013 r. podpisano umowę na budowę.

W budżecie miasta przeznaczono pieniądze na opracowanie koncepcji następnego etapu szybkiego tramwaju, są m.in. pomysły, by nie była to - jak wcześniej zakładano - jedna linia, ale rozgałęziona na osiedla mieszkaniowe. Dopiero po opracowaniu wstępnej koncepcji zapadną decyzje w sprawie projektu i ewentualnej budowy.

d4ey0r9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ey0r9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj