Trwa ładowanie...
d40afpy
11-08-2014 14:45

Rozstrzygnięto przetarg na projekt DTŚ Katowice-Jaworzno

d40afpy
d40afpy

Rozstrzygnięto przetarg na projekt wschodniego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do Jaworzna. Za ponad 2,2 mln zł wykonają go firmy Egis i Inkom - podał w poniedziałek Urząd Miasta w Jaworznie.

Budowa 14-kilometrowego odcinka drogi ma rozpocząć się w 2016 r., a zakończyć do 2018 r. Koszt inwestycji to ok. 900 mln zł.

Informację o rozstrzygnięciu przetargu na wykonanie projektu DTŚ-Wschód przekazał w poniedziałek PAP Tomasz Tosza z Urzędu Miasta w Jaworznie. To jaworznicki samorząd rozpisał konkurs, z upoważnieniem władz Sosnowca i Mysłowic, przez które będzie przebiegała DTŚ.

"W ramach dokumentacji otrzymamy studium transportowe, dokumentację środowiskową oraz koncepcję programowo-przestrzenną, która później posłuży do ogłoszenia przetargu" - powiedział Tosza. Zgodnie z planami wzdłuż DTŚ powstanie droga dla rowerów, w przyszłości będzie też mogło tamtędy prowadzić torowisko tramwajowe.

d40afpy

Umowa na wykonanie projektu zostanie podpisana 20 sierpnia. Pełna dokumentacja, która umożliwi rozpoczęcie budowy ma być skompletowana w połowie przyszłego roku. Najdalej na początku 2016 r. mają zostać ogłoszone przetargi na prace budowlane, które mają potrwać dwa lata.

DTŚ ma odciążyć centrum Mysłowic, mieszkańcom Jaworzna skrócić dojazd do centrum aglomeracji, a mieszkańcom Sosnowca zagwarantować alternatywny dojazd do Katowic. Dziś trzypasmowy odcinek drogi łączący Katowice z Sosnowcem należy do najbardziej obciążonych tras w kraju.

Budowa tej części DTŚ zostanie podzielona na dwa siedmiokilometrowe etapy. Pierwszy odcinek będzie wiódł od strony Katowic do węzła Jęzor na granicy Jaworzna i Sosnowca. Z kolei drugi etap będzie prowadził od Mysłowic do węzła Bór w Sosnowcu. Pierwszy odcinek, finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego, ma kosztować ok. 300 mln zł, a drugi, który powstanie dzięki kontraktowi terytorialnemu, ok. 600 mln zł.

Drogowa Trasa Średnicowa to najważniejsza, obok odcinka autostrady A4, arteria drogowa w aglomeracji katowickiej. Wytyczona możliwie w pobliżu centrów miast obsługuje ruch lokalny. Uzupełnia tym samym równoległą autostradę A4, przeznaczoną dla ruchu tranzytowego.

Budowa DTŚ to największa inwestycja realizowana przez śląskie samorządy. Dotychczas wydano na nią 2,8 mld zł. Bezkolizyjną, na większości odcinków trzypasmową trasą można obecnie przejechać od Katowic do granicy z Gliwicami, czyli ponad 20 km. W ostatni weekend otwarto dwa ostatnie odcinki w Zabrzu, trwają prace nad odcinkami G1 i G2 w samych Gliwicach.

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj