Blisko 200 mln zł będzie kosztowała budowa pierwszego odcinka drogi ekspresowej S7 na terenie Krakowa. Trasa będzie stanowić początek wschodniej obwodnicy miasta.
W piątek przedstawiciele krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisali umowę z wykonawcą inwestycji. W przetargu zostało wybrane polsko-słowackie konsorcjum firm Polimex-Mostostal SA oraz Doprastav AS.
Zgodnie z kontraktem do kwietnia 2010 roku wybudowany zostanie 2,7-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Bieżanów do ulicy Christo Botewa, gdzie w przyszłości powstanie węzeł Rybitwy. Na jego trasie powstanie sześć obiektów mostowych, w tym estakada o długości ponad 250 metrów. Poprzez węzeł Bieżanów trasa będzie połączona z północną obwodnicą Krakowa, znajdującą się w ciągu autostrady A4.
"Dobiegająca końca budowa pierwszego odcinka autostrady A4 od Krakowa w kierunku Tarnowa umożliwiła też rozpoczęcie budowy drogi S7, stanowiącej początek wschodniej obwodnicy miasta. W ten sposób powoli domykamy pierścień wokół Krakowa" - poinformował dziennikarzy dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA, Jacek Gryga.
Według niego w przyszłym roku rozpocznie się budowa kolejnego 4,4- kilometrowego odcinka trasy S7 od węzła Rybitwy do węzła Igołomska z mostem wantowym nad Wisłą. Budowa tych dwóch odcinków pozwoli na skomunikowanie dwóch dzielnic Krakowa - Nowej Huty i Podgórza oraz aktywizację gospodarczą poprzemysłowych terenów tych dzielnic.
Po ukończeniu tych inwestycji, a także po zaplanowanym w tym samym czasie przedłużeniu obwodnicy na północy do drogi nr 94, dwujezdniowa obwodnica Krakowa będzie okalała miasto z trzech stron i liczyła blisko 35 kilometrów.