Rozpoczęto produkcję kabrioletu PT Cruiser
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7457/ptcruiser-conv-01.jpg',600,362) ) |
| --- | W Toluca, meksykańskiej fabryce koncernu DaimlerChrysler rozpoczęto produkcję wersji kabriolet produkowanego od trzech lat, szlagierowego modelu PT Criuser. Przez te trzy lata PT Cruiser zdobył 25 nagród i został szybko uznany za jeden z najpiękniejszych amerykańskich samochodów. Był jednym z nielicznych modeli, na którego dostawę miesiącami godziło się oczekiwać tysiące klientów w USA i Europie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7457/ptcruiser-conv-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Model kabriolet ma duże znaczenie na rynku północnoamerykańskim, na którym PT Cruiser sprzedaje się oczywiście najlepiej. W USA PT Cruiser sedan kosztuje około 18 tys dolarów, zaś zamówienia na PT Cruiser Convertible, który będzie dostarczany począwszy od wiosny tego roku, opiewają na kwote 19 995 dolarów. Kwota wydaje się niewielka z polskiej perspektywy, gdzie auta wyprodukowane poza UE wciąż do maja obciążone są cłem 35%. Od maja zmaleje ono do 10%. Jeśliby więc przyjąć, że do amerykańskiej ceny doliczamy tylko 10% cła (bez akcyzy), to PT Cruiser sedan powinien u nas kosztować niewiele ponad 72 tys, a wersja kabriolet około 80 tys złotych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7457/ptcruiser-conv-03.jpg',600,411) ) |
| --- | W Polsce model podstawowy wyposażony PT Cruiser kosztuje 78 tysięcy, lecz wyposażony jest w silnik o pojemności 1,6 litra, podczas gdy model podstawowy amerykańskiego PT Cruisera ma silnik 2,4 litra... o standardowo instalowanej klimatyzacji nie wspominając. Wolno wątpić, czy wraz ze zmniejszeniem stawki celnej z 35% do 10%, która dokona się wraz z naszym wstąpieniem do Unii Europejskiej, Chryslery w Polsce znacznie stanieją. Importer i tak przecież nie zrealizuje u nas liczącej się sprzedaży, a skoro auta kupują nieliczni amatorzy, to cena gra tu rolę drugorzędną.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7457/ptcruiser-conv-04.jpg',600,373) ) |
| --- | Z powyżej przedstawionych przyczyn nie warto chyba szczegółowo analizować wyposażenia, ani cen, które w USA i tak wyglądaj inaczej, niż w Polsce (Amerykanie płaca mniej za lepiej wyposazone samochody). Lepiej oglądać zdjęcia pięknego przecież PT Cruiser Convertible tak, jakby był on jedynie przedmiotem pięknym i egzotycznym, nie zaś samochodem, który może do nas realnie dotrzeć.