Trwa ładowanie...
08-12-2009 15:48

Rosyjskie ciężarówki Mercedesa

Rosyjskie ciężarówki MercedesaŹródło: zdjęcie producenta
d3uxhm4
d3uxhm4

Wostok to pierwszy lot człowieka w kosmos. Misja Wostoka rozpoczęła się 12 kwietnia 1961 roku. Tego dnia o godzinie 6:07, Jurij Gagarin wystartował z kosmodromu Bajkonur i przebywał w przestrzeni kosmicznej 108 minut. Pod koniec listopada 2009, po podpisaniu umów pomiędzy Daimler AG a rosyjskim producentem samochodów Kamaz, na mocy których utworzono dwie spółki joint venture, nazwa Wostok znów była na pierwszych stronach rosyjskich gazet.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zarówno Daimler, jak i Kamaz mają po 50 procent udziałów w joint venture Mercedes-Benz Trucks Vostok. Wnoszą też wkład w wysokości 5,9 mln euro każdy. Spółka zajmie się produkcją ciężkich samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Actros i Axor. Początkowo będzie się ona odbywała poprzez montaż importowanych elementów SKD w Naberezhnye Chelny. Produkcja samochodów ciężarowych planowo rozpocznie się w drugim kwartale 2010 roku, jednakże sprzedaż ruszy już w styczniu 2010 roku za pośrednictwem nowej spółki Mercedes-Benz Trucks Vostok, po uzyskaniu zgody od właściwych urzędów antymonopolowych.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Koncerny Daimler i Kamaz posiadają po 50 procent udziałów (wkład każdego partnera to 4,1 mln euro) również w drugiej spółce joint venture, Fuso Kamaz Trucks Rus. Dzięki joint venture już w pierwszym kwartale 2010 rozpocznie się import zestawów montażowych SKD z Japonii oraz produkcja lekkich samochodów ciężarowych Fuso Canter w fabryce Kamaza.

d3uxhm4

- „Dzięki realizacji obu przedsięwzięć joint venture pomiędzy Kamazem i Daimler Trucks znacznie zbliżyliśmy się do wzmocnienia naszej obecności na rynku rosyjskim. W obu kooperacjach będą uwzględniane osiągnięcia rozwojowe, produkcyjne i handlowe Fuso i Mercedesa w zakresie samochodów ciężarowych. Oznacza to, że po ożywieniu się rosyjskiego rynku, będziemy mogli natychmiast zareagować na dodatkowy popyt na samochody ciężarowe“ - wyjaśnia Andreas Renschler z zarządu koncernu Daimler AG.

d3uxhm4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3uxhm4
Więcej tematów