Trwa ładowanie...
08-12-2009 15:48

Rosyjskie ciężarówki Mercedesa

Rosyjskie ciężarówki MercedesaŹródło: zdjęcie producenta
d2joget
d2joget

Wostok to pierwszy lot człowieka w kosmos. Misja Wostoka rozpoczęła się 12 kwietnia 1961 roku. Tego dnia o godzinie 6:07, Jurij Gagarin wystartował z kosmodromu Bajkonur i przebywał w przestrzeni kosmicznej 108 minut. Pod koniec listopada 2009, po podpisaniu umów pomiędzy Daimler AG a rosyjskim producentem samochodów Kamaz, na mocy których utworzono dwie spółki joint venture, nazwa Wostok znów była na pierwszych stronach rosyjskich gazet.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zarówno Daimler, jak i Kamaz mają po 50 procent udziałów w joint venture Mercedes-Benz Trucks Vostok. Wnoszą też wkład w wysokości 5,9 mln euro każdy. Spółka zajmie się produkcją ciężkich samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Actros i Axor. Początkowo będzie się ona odbywała poprzez montaż importowanych elementów SKD w Naberezhnye Chelny. Produkcja samochodów ciężarowych planowo rozpocznie się w drugim kwartale 2010 roku, jednakże sprzedaż ruszy już w styczniu 2010 roku za pośrednictwem nowej spółki Mercedes-Benz Trucks Vostok, po uzyskaniu zgody od właściwych urzędów antymonopolowych.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Koncerny Daimler i Kamaz posiadają po 50 procent udziałów (wkład każdego partnera to 4,1 mln euro) również w drugiej spółce joint venture, Fuso Kamaz Trucks Rus. Dzięki joint venture już w pierwszym kwartale 2010 rozpocznie się import zestawów montażowych SKD z Japonii oraz produkcja lekkich samochodów ciężarowych Fuso Canter w fabryce Kamaza.

d2joget

- „Dzięki realizacji obu przedsięwzięć joint venture pomiędzy Kamazem i Daimler Trucks znacznie zbliżyliśmy się do wzmocnienia naszej obecności na rynku rosyjskim. W obu kooperacjach będą uwzględniane osiągnięcia rozwojowe, produkcyjne i handlowe Fuso i Mercedesa w zakresie samochodów ciężarowych. Oznacza to, że po ożywieniu się rosyjskiego rynku, będziemy mogli natychmiast zareagować na dodatkowy popyt na samochody ciężarowe“ - wyjaśnia Andreas Renschler z zarządu koncernu Daimler AG.

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj