Rosyjska fabryka japońskich aut
Roland Vardanega, Członek Zarządu oraz Wiceprezes ds. Produkcji i Podzespołów PSA Peugeot Citroën i Osamu Masuko, Prezes Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oficjalnie położyli kamień węgielny pod wspólną fabrykę w Rosji, położoną w Kałudze, 180 km na południe od Moskwy.
Ceremonia odbyła się w obecności Anatolija Artamonowa, Gubernatora regionu Kaługi. Wzięło w niej udział także kilkuset gości. Wspólna fabryka należąca w 70% do PSA Peugeot Citroen oraz w 30% do MMC od 2011 roku rozpocznie produkcję aut segmentu C dla Peugeota i Citroena oraz średniej klasy SUV-a dla trzech marek. Modele te będą przeznaczone na rosyjski rynek samochodowy.
Roczna zdolność produkcyjna fabryki przewidywana jest na 160.000 sztuk z podziałem na 110.000 sztuk aut z segmentu C oraz 50.000 SUV-ów. Z czasem wydajność może zostać zwiększona do 300.000 sztuk co ma zaspokoić rosnący popyt rosyjskiego rynku.
W fabryce zatrudnienie znajdzie blisko 3.000 osób, zaś wspólna inwestycja obydwu partnerów stanowi wartość 470 milionów EURO. Didier Aleton z PSA Peugeot Citroën, były dyrektor rosyjskiego projektu został mianowany Dyrektorem Zarządzającym wspólnego przedsięwzięcia. Będzie doglądał spraw związanych z zarządzaniem operacyjnym projektem.
Dla Rolanda Vardanega ceremonia ta oznacza: „rozpoczęcie niewyobrażalnie długiego projektu produkcyjnego na niezwykle obiecującym rynku w oparciu o partnerstwo mające podstawy w wymianie najlepszych doświadczeń i nakierowane na wzmocnienie wzajemnej efektywności”.
Ze swojej strony Osamu Masuko oświadczył, że “_ ten projekt stanowi efekt ponad rocznych intensywnych rozmów i doprowadzi do jeszcze większego pogłębienia wymiany technologicznej, bogatej w swoim potencjale dla dwóch grup rynku motoryzacyjnego _”.