Rośnie udział GM na europejskim rynku
Pierwszy kwartał bieżącego roku był wyjątkowo dobry dla firmy General Motors, która odnotowała wzrost sprzedaży na rynku europejskim. Biorąc pod uwagę trzy pierwsze miesiące udział rynkowy koncernu na Starym Kontynencie wyniósł 9,8 % i był największy od 1999 roku.
Do dobrego wyniku General Motors najbardziej przyczynił się rosnący popyt wśród Europejczyków na auta marki Chevrolet. Ich sprzedaż w skali roku wzrosła o 33,6 % sięgając wartości 1,1 procenta udziału w rynku. O ile Chevrolet w Europie ugruntowuje pozycję tzw. marki podstawowej inne marki GM, takie jak Opel, siostrzana brytyjska marka Vauxhall, czy Saab walczą o klienta w głównym nurcie rynku oraz w segmencie samochodów klasy wyższej. Ich udział w rynku w pierwszym kwartale roku 2005 zwiększył się do ponad 8,1%.
Wzrost sprzedaży w miesiącach styczeń-marzec 2005 był szczególnie wysoki w Danii (55%) , Portugalii (31%), Grecji (22%) oraz Rosji (19%). W Polsce sprzedaż Chevroletów rozpoczęła się pod koniec maja 2004 roku.