Rodzinna Japonka
Genewski salon był okazja do pokazania prze Japończyków, najnowszego minivana Mazdy5. Auto prócz charakterystycznego uśmiechu otrzymało również nowe bardziej oszczędne silniki.
Dzięki stylistyce nawiązującej zarówno do modelu 3 jak i 5, auto zdecydowanie zyskało na urodzie. Samochód, podobni jak poprzednik, ma praktyczne przesuwne drzwi boczne i łatwy dostęp do wnętrza. Zmieniono również siedzenia na bardziej wygodne. Dla zwiększenia wygody, w niektórych modelach drzwi odsuwane będą miały napęd elektryczny.
Pod maską nowej Mazdy5, znajdują się odnowione silniki. Ofertę otwiera 2-litrowy silnik z wtryskiem bezpośrednim i układem Mazda i-stop. Silnik benzynowy MZR dysponuje mocą 150 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 191 Nm przy 4500 obr./min. Zużywa on średnio 6,9 l/100 km benzyny. W ofercie jest także silnik benzynowy 1,8, obecnie z manualną 6-biegową przekładnią (moc - 115 KM przy 6000 obr./min i moment - 165 Nm przy 4000 obr./min). Ten z kolei motor potrzebuje średnio 7,2 l paliwa na każde 100 km. W połączeniu z jednym z najniższych w tej klasie współczynników oporu powietrza, nowa Mazda5 zużywa mniej paliwa i ma niższe emisje niż kiedykolwiek.
Jednak najważniejsze w rodzinnym vanie, to pojemność bagażnika. W tej kategorii Mazda5 również poszczycić się niezłymi wynikami. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń do kufra zmieści się 442 l bagażu. Natomiast po złożeniu wszystkich siedzeń, z wyjątkiem kierowcy i pasażera, przestrzeń ładunków rośnie do prawie 1 500 l.
Mazda5, następna generacja kompaktowego minivana Mazdy, zajęła centralne miejsce ekspozycji na salonie genewskim. Zastępuje model, który odniósł sukces wśród rodzin oczekujących możliwości przewożenia 7 osób w bezpiecznym samochodzie o sportowym stylu. Od wprowadzenia w 2005 r., Mazda5 znalazła 470 153 klientów na świecie, w tym 168 107 w Europie (do grudnia 2009 r.). Zdobyła także 37 nagród motoryzacyjnych i wielokrotnie była wybierana jako jeden z najbardziej niezawodnych i bezpiecznych minivanów w Europie.