Trwa ładowanie...
18-09-2009 09:45

Rodzinna gwiazda z Niemiec

Rodzinna gwiazda z NiemiecŹródło: WP.PL
d1wuq1e
d1wuq1e

*Mercedesy klasy E stały się motorem napędowym koncernu. Są bowiem namiastką luksusu oferowanego przez wersje klasy S, a cenę i wymiary mają znacznie niższe. Nic więc dziwnego, że szefowie koncernu właśnie w tej klasie upatrują największych zysków. Starali się o tym przekonać wszystkich na targach we Frankfurcie. Po niedawnej prezentacji limuzyny klasy E i przykuwającego wzrok coupe, Niemcy pokazali wreszcie wersję kombi. *

(fot. UnitedPictures.com)
Źródło: (fot. UnitedPictures.com)

Pierwszy samochód kombi w segmencie reprezentowanym przez klasę E zjechał z taśm montażowych ponad 30 lat temu. Była to tzw. beczka o oznaczeniu W 123. Od tamtego czasu Mercedes wyznacza nowe standardy w produkcji luksusowych kombi. Nic więc dziennego, że we Frankfurcie przy samochodach kombi klasy E zobaczyć można było wielu zainteresowanych nowym modelem.

To co w przypadku kombi najtrudniej stworzyć, to design samochodu dużego, użytecznego i ładnego. W mercedesie wykorzystano wiele nowych elementów, które jasno opisują geny wersji kombi. Dzięki połyskującym czarnymi nakładkom słupki B i C nikną w tle i cała powierzchnia szyb bocznych wizualnie sprawia wrażenie jednej płaszczyzny. Efektem stylistycznym jest także napięty łuk, obejmujący słupek A, linię dachu i zwężający się ku dołowi słupek D. Przy projektowaniu tyłu pojazdu designerom Mercedesa zależało na podkreśleniu walorów funkcjonalnych samochodu. Osiągnięto to poprzez zaakcentowanie poziomych linii tworzących pas tylny i nowe, dwuczęściowe lampy tylne w technologii LED.

(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

Na wyróżnienie zasługują rozwiązania dostępu do przestrzeni bagażowej. Należą do nich m.in. seryjnie montowana pokrywa tylna EASY-PACK otwierana automatycznie kluczykiem lub naciśnięciem uchwytu oraz innowacyjny system Quickfold pozwalający na łatwe złożenie tylnych oparć od strony bagażnika. Ten ostatni nie wymaga uprzedniego przestawiania zagłówków ani siedzisk tylnej kanapy. Oba oparcia zostają odblokowane i złożone w taki sposób, że w bagażniku powstaje równa, płaska powierzchnia. Unikalną opcją w tym segmencie pojazdów jest też składana ławka w przestrzeni bagażowej.

Na ile pojazd podbije rynki przekonamy się już w wkrótce. W Polsce oferowany będzie w połowie czwartego kwartału, wtedy też poznamy ceny nowego kombi z gwiazdą. Pod maską znajdą się dokładnie te same silniki, co w sedanie.

Bogusław Korzeniowski

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj