Rewolucyjne zmiany w motocyklach Harley-Davidson
Harley-Davidson zapowiada szereg nowości w swojej gamie na rok modelowy 2017. Do oferty zostanie wprowadzony zupełnie nowy silnik i bardziej zaawansowane układy zawieszenia. Oprócz tego dostępne będą nowe akcesoria i schematy malowania.
Silnik nazywa się Milwaukee-Eight i jest to dziewiąta jednostka z rodziny Big Twin. Zaprojektowana całkowicie od nowa konstrukcja co prawda zachowała klasyczny układ cylindrów V, które są rozchylone pod kątem 45 stopni, ale dzięki modyfikacjom ma teraz nawet o kilkanaście Nm więcej w porównaniu do modeli z poprzednich lat.
Nowością technologiczną wprowadzoną do jednostek Milwaukee-Eight są czterozaworowe głowice, które mają za zadanie zwiększyć skuteczność wlotu i wydechu nawet o 50 proc. Dodatkowo zadbano o lepsze wyważenie nowych jednostek napędowych. Z zewnątrz silniki nawiązują do klasycznych jednostek i z łatwością będzie można je odróżnić od dotychczas produkowanych motorów.
Silniki Milwaukee-Eight są dostępne w wersjach o dwóch pojemnościach skokowych: Milwaukee-Eight 107 (1745 cm3) i Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (1745 cm3) dla standardowych modeli motocykli oraz Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (1870 cm3) dla modeli Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO).
Nowe zawieszenie w modelach Touring
Do motocykli z rodziny Touring na rok modelowy 2017 trafią całkowicie nowe elementy przedniego i tylnego zawieszenia, które mają poprawić komfort jazdy i precyzję prowadzenia. Zmienione są np. tylne amortyzatory emulsyjne, które zapewniają od 15 do 30 proc. większą regulację napięcia wstępnego w porównaniu do poprzednich amortyzatorów stosowanych w motocyklach Touring.
W przednim zawieszeniu zastosowano nową technologię Showa SDBV, dzięki czemu tłumienie nierówności ma przebiegać bardziej liniowo, a dodatkowo masa tego elementu została zredukowana.
Nowe akcesoria dla najcięższych motocykli
Elementy sygnowane przez Harley-Davidson Screamin' Eagle Performance obejmują gamę produktów z certyfikatem ECE do motocykli z rodziny Touring, w tym nakładki tłumików Street Cannon czy np. wlot powietrza Heavy Breather i filtr powietrza Ventilator. Co więcej, nowe zestawy Screamin' Eagle Stage I, II, III oraz IV do silników Milwaukee-Eight umożliwiają właścicielom motocykli Harley-Davidson zwiększanie mocy silników i charakterystyki ich pracy.
Nowości w gamie modelowej
Model 2017 CVO Limited dostał nowy silnik Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 i przeprojektowane zawieszenie. Nowością na rok 2017 są też pokryte kontrastowym chromem koła Slicer i większe siodło kierowcy. Model CVO Limited jest dostępny w nowym lakierowaniem custom.
Motocykl 2017 CVO Street Glide również ma silnik Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114, a prócz tego ma prowadzić się znacznie lepiej dzięki zmienionemu układowi zawieszenia. Co ciekawe, model ten otrzymał 600-watowy systemem audio z czterema głośnikami. Kolejnymi nowościami w modelu na rok 2017 są zamknięcia kufrów, widelec blokowany pilotem oraz zmieniony pokrowiec na siodło. 2017 CVO Street Glide jest dostępny w czterech nowych kombinacjach kolorystycznych.
Model 2017 CVO Pro Street Breakout jest teraz bardziej mroczny, a przede wszystkim mocniejszy i szybszy. W jego ramie będzie montowany V-Twin Screamin' Eagle Twin Cam 110B. Ofertę wzbogacono też o nowe wzory malowania.
Nowości w linii cruiser
Do motocykli z linii cruiser trafi potężny silnik High Output Twin Cam 103B, który teraz jest montowany standardowo we wszystkich modelach 2017 Softail, natomiast tez z serii S napędza Screamin' Eagle Twin Cam 110. To najmocniejsze motocykle typu cruiser w historii marki H-D.
JT