Trwa ładowanie...
11-07-2011 13:27

Rewolucja w BMW

Rewolucja w BMWŹródło: zdjęcie producenta
d28szw9
d28szw9

Bawarska marka często wybierała swoje klasyczne rozwiązania, które choć nie zawsze optymalne to były znakiem firmowym BMW. Ostatnio jednak zmieniające się przepisy, czy po prostu zdrowy rozsądek zmuszają producenta to zmiany przyzwyczajeń.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

O czym mowa? Na przykład o rzędowych silnikach (głównie 6-cylindrowych), które przez swoją wielkość ograniczają przestrzeń dla pasażerów. Trzeba przyznać, że słusznie BMW wychodzi z założenia, że sprawdzone metody są najlepsze. Mimo to przepisy wymuszające bardziej ekologiczne rozwiązania oznaczają, że Niemcy zaczęli montować mniejsze silniki wyposażone w turbiny. Jednak prawdziwa rewolucja ma dopiero nadejść.

BMW wprowadzając do sprzedaży serię 1 stwierdziło, że nie złamie swojej zasady i ten kompaktowy samochód otrzymał napęd na tylne koła. Choć spodobało się to wielu fanom marki to dodatkowo zwiększyło koszt auta i spowodowało, że wnętrze było jeszcze bardziej ciasne. Oprócz tego trzeba przyznać, że zalety takiego rozwiązania w tym przypadku były niewielkie, a wielu kierowców wręcz preferuje przedni napęd. Chyba szefowie BMW ponownie przemyśleli sytuację i chociaż debiutująca druga generacja serii 1 nadal ma moc przenoszoną na tylną oś, to już w kolejnym modelu ma się to zmienić.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Trochę dziwnie wygląda sytuacja, gdy przypomnimy sobie jak jeszcze kilka lat temu panowie z BMW przekonywali nas, że nie ma mowy, aby wprowadzili do sprzedaży przednionapędowe auto. Tak samo jak wtedy mówili o napędzie na tylne koła, tak też teraz przekonują, że najlepszym rozwiązaniem jest aby to przednia oś wykonywała całą pracę. Gdzie tu konsekwencja? Trzeba jednak przyznać rację temu co mówi Ian Robertson z zarządu BMW - produkowane przez bawarską firmę Mini jest wzorcowym przykładem jak dobrze prowadzi się hatchback z napędem na przód.

Na pewno wielu purystów będzie zawiedzionych faktem, że BMW się ugięło, ale trzeba przyznać, że dla słabszych jednostek jest to bardzo rozsądne rozwiązanie. Będzie taniej (a wysoka cena była chyba największym problemem serii 1) i przestronniej, co powinno zwiększyć konkurencyjność BMW na rynku kompaktów klasy premium.

sj

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj