Renault znowu szykuje nowości
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1148/bebop-01.jpg',388,270) ) |
| --- | Renault przygotował aż dwie wersje nowego pojazdu studyjnego na targi motoryzacyjne we Frankfurcie. Jedna wersja jest usportowiona, druga uterenowiona. Czy Be Bop to kolejny „concept car”, który powstał wyłącznie ku radości dziennikarzy i entuzjastów postępu w motoryzacji, czy stanowi zapowiedź jutra?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1148/bebop-02.jpg',406,270) ) |
| --- | Na początek garść faktów: Be Bop jest właściwie jednym projektem, który jest trochę wyższy i węższy w wersji rekreacyjnej (SUV), bądź niższy i szerszy w wersji usportowionej (MPV). SUV ma szerokość 1770 mm i wysokość 1680 mm, a MPV jest szerszy o 30mm i niższy o 130 mm. Obie wersje różnią się ponadto silnikami. O ile „terenówkę” napędzać ma dość banalny silnik o pojemności 1,6 i mocy 115 KM, o tyle wersje sport wyposażona w turbodoładowana jednostkę o mocy 2 l, która zapewnia moc 225 KM i moment obrotowy 300 Nm.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1148/bebop-03.jpg',388,270) ) |
| --- | Wersja SUV będzie wyposażona w napęd na wszystkie cztery koła. Moc silnika przenoszona będzie w obu wersjach poprzez sześciobiegową przekładnię sekwencyjną. W materiałach prasowych nie było wiele więcej faktów, było za to bardzo wiele o nowatorstwie stylistycznym i wizjonerstwie projektantów. Choć taki opis samochodu studyjnego nie szokuje, zwraca jednak uwagę pewien przerost formy nad treścią.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1148/bebop-04.jpg',405,270) ) |
| --- | Marka Renault ma swoich zagorzałych miłośników, nawet jednak ich oponenci nie zarzucali nigdy renówkom braku pomysłowości w dziedzinie stylistyki. Bardzo ładny projekt Be Bopów, choć jak często w przypadku tej marki, ujmuje sympatycznym wyglądem, nie wywołuje szybszego bicia serca. Nasz sceptycyzm nie dotyczy samego projektu, co jego znaczenia dla rzeczywistej przyszłości marki. Renault wprowadził właśnie na rynek nową gamę Megane i niewątpliwy sukces rynkowy tego auta sprzedawanego w kilku wersjach nadwoziowych pozwala wątpić o innej, niż wystawiennicza przyszłości Be Bopów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1148/bebop-05.jpg',404,270) ) |
| --- | Jeśli Be Bop coś rzeczywiście zapowiada, to zainteresowanie marki Renault segmentem SUV. Debiut uczyniony modelem Renault Scenic 4x4 należy uznać za porażkę. Wprowadzanie modeli 4x4 dość niszowego modelu Kangoo traktować należy jedynie za nieśmiałe usiłowanie. ...tym bardziej nieśmiałe, o ile powściągliwy jest popyt na renówki 4x4.
Jako, że segment aut SUV rośnie bardzo szybko, spodziewać się należy kolejnych prób wchodzenia Renault do tego segmentu. Najprawdopodobniej jednak próba taka odbędzie się poprzez modyfikację jakiegoś już produkowanego modelu. Sam Be Bop powstał zaś, aby czymś śmiałym i ciekawym stylistycznie udekorować stoisko Renault podczas targów we Frankfurcie.