Trwa ładowanie...
08-01-2015 14:39

Renault zapowiada szereg innowacyjnych rozwiązań

Renault zapowiada szereg innowacyjnych rozwiązańŹródło: Materiały prasowe
d18tafa
d18tafa

Renault zdradza kulisy innowacyjnych rozwiązań technicznych, które pojawią się w 2015 r. Wśród nich znajdziemy m.in. nowe silniki i prototypy badawcze.

Francuski producent w tym roku wprowadzi kolejny silnik elektryczny, którego gabaryty zmniejszono o 10 proc. przy zachowaniu niezmienionych osiągów. Udoskonalono elektroniczny moduł sterowania oraz układ ładowania w celu zoptymalizowania czasu ładowania akumulatorów trakcyjnych z terminali o małej mocy oraz zużycia prądu podczas jazdy. Jednostka, przy której opracowywaniu stworzono 95 patentów, generuje moc 65 kW i moment obrotowy 220 Nm. Drugą nowością silnikową będzie dwupaliwowy, 3-cylindrowy motor zasilany benzyną i LPG. Konstruktorzy osiągnęli obniżenie kosztów paliwa o 25 proc. oraz emisji CO2 o 10 proc. Stało się tak za sprawą turbodoładowania, systemu Stop&Start, układu odzyskiwania energii podczas hamowania oraz trybu eco.

Renault zaprezentowało opracowane wspólnie z firmami partnerskimi prototypy badawcze. Celem było obniżenie zużycia paliwa oraz poprawę jakości powietrza w miastach. Pierwszym z nich jest HYDIVU – napęd wysokoprężny typu mild-hybrid przeznaczony dla aut dostawczych. Powstał na bazie modelu Master i został wyposażony w zespół napędowy, stanowiący połączenie silnika elektrycznego, technologii Twin-Turbo oraz koncepcji downspeedingu (zmniejszaniu prędkości obrotowych silnika spalinowego poprzez wydłużenie przełożeń). Na skrzyni biegów zamontowano elektryczną jednostkę napędową typu alterno-rozrusznik 48 V (10-12 kW), która generuje dodatkowy moment obrotowy pozwalający zmniejszyć o tyle samo obciążenie silnika spalinowego. Zwiększenie sprawności termodynamicznej silnika osiągnięto dzięki zastosowaniu technologii podwójnego doładowania o zmiennej geometrii, zmniejszeniu oporów tarcia (stalowe tłoki) oraz spalaniu przy ciśnieniu wtrysku zwiększonym do 2 500 barów.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

W fazie badawczej znajduje się „Powerful” - bardzo mały, dwusuwowy silnik wysokopreżny. Jego pojemność to 730 ccm, maksymalna moc 35-50 kW, maksymalny moment obrotowy 112-145 Nm, skok/średnica 76/80,5 mm a maksymalne obroty – 4 000 obr./min. Inżynierowie zdecydowali się na użycie filtra cząstek stałych i katalizatorów tlenków azotu Nox-Trap. Jednostka ma być bardzo tania, zarówno w zakupie jak i w eksploatacji. Ciekawym prototypem jest Twizy Delivery Concept, wchodzący w skład projektu VELUD. Przewiduje on przetestowanie w Paryżu lekkiego elektrycznego samochodu dostawczego pod kątem zmniejszenia ujemnego oddziaływania dostaw na jakośc powietrza. Pomysłodawcy chcą sprawdzić możliwości adaptacji modułowych stref załadunku zgodnie z rodzajem dostarczanych towarów oraz stworzyć inteligentny system zarządzania flotą. Prototyp jest innowacyjny ze względu na konfigurację – składa się z małego pojazdu elektrycznego, do którego dołączono przyczepę. Może ona pomieścić, zależnie od wielkości ładunku, do 15 modułowych
kontenerów o łącznej objętości 1 m sześc.

d18tafa

Za powstawanie nowych rozwiązań odpowiada będące niezależną strukturą w obrębie koncernu Renault Kooperacyjne Laboratorium Innowacyjności. Zajmuje się ono też wykorzystaniem opracowanych pomysłów w możliwych do wykonania prototypach. - Nasza organizacja opiera się na zniesieniu wszelkich granic pomiędzy działami. Tutaj specjaliści ds. produktu, designu i inżynierii działają na zasadach ścisłej współpracy. Każdy ma prawo wglądu i wkładu w dziedziny pozostałych członków zespołu. Obowiązuje jedna zasada: proponować, aby wspólnie robić szybkie postępy – powiedział Patrick Lecharpy z Renault. Pracownicy francuskiej marki mają też do dyspozycji „Innovation room” - miejsce, które służy rozwijaniu ich potencjału innowacyjności i kreatywności.

Źródło: Renault

ll/moto.wp.pl

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj