Renault walczy o firmy
W Zachodniej Europie blisko 50% nowych samochodów kupują firmy, w Polsce 37%. Renault wdrożył w Polsce międzynarodowy program obsługi klientów instytucjonalnych i zamierza w ciągu 2 lat zwiększyć o połowę sprzedaż dla tego typu klientów.
Sieć Renault Business Center w Europie do końca 2002 obejmie jedną czwartą całej sieci dealerskiej, i tym samym 93% terytorium działania. W Polsce funkcjonują już 22 Centra Obsługi Firm zlokalizowane w największych aglomeracjach miejskich.
Program polega na przystosowaniu wybranych stacji dealerskich do obsługi firm. Stacje te uzyskują status Centrum Obsługi Firm. Stacja, odpowiednio oznaczona, musi uzupełnić swój park samochodów zastępczych i odpowiednio przystosować warsztat do napraw cięższych samochodów. Chodzi o to, żeby użytkownicy lekkich furgonetek, półciężarówek mogli na czas przeglądu czy naprawy dostać samochód zastępczy w pełni odpowiadający ich potrzebom. Warsztat musi być przystosowany np. do podniesienia wypakowanego trzema tonami towaru furgonu. Musi też być w stanie świadczyć pomoc drogową – assistance furgonom.
Centra obsługi firm muszą przedłużyć godziny pracy oraz świadczyć usługi w czasie weekendów. Wszystko to po to, aby w pełni sprostać potrzebom klientów, którzy nie mogą sobie pozwolić na pozostawienie samochodu w serwisie. Dla wielu małych i średnich firm, samochód osobowy czy furgonetka to podstawowe narzędzia pracy. Posiadając jedną lub dwie furgonetki firma praktycznie musiałaby zawiesić działalność w przypadku awarii samochodu.
Renault Credit Polska opracowało „Przewodnik po inwestycjach finansowych na rynku samochodowym” . Publikacja ta nazwana „Blue Book” ma być bardzo pomocna wszystkim klientom instytucjonalnym. Wyszkolony pracownik Centrum Obsługi Firm ma za pomocą ciągle aktualizowanej Blue Book, doradzać najlepsze sposoby finansowania zakupu i eksploatacji samochodów. Blue Book powstała przy współudziale kancelarii prawniczej Lovells Boesebeck Droste w Warszawie.