Renault Talisman
Nowa limuzyna Renault może się podobać. Choć malkontenci będą stylistom wypominać lekkie zapatrzenie na głównego rywala z Niemiec, to faktycznie auto ma charakter reprezentacyjny. Talisman powstaje w fabryce w Douai, na jednej linii z modelem Espace. Współdzieli z nim platformę C/D CMF, stworzoną na użytek Renault i Nissana. Z tych samych komponentów produkuje się także modele Cadjar, Nissan X-Trail, a także na nich będzie się opierała kolejna generacja modelu Megane.
Talisman to spory, nawet jak na swoją klasę, samochód. Ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości przy stosunkowo niewielkiej wysokości 1,46 m. Do tego dochodzi duży rozstaw osi (2,81 m), który zapewnia mnóstwo miejsca dla pasażerów. Przestrzeń ma być zresztą jednym z atutów Talismana i faktycznie, zarówno w przednim, jak i w tylnym rzędzie nie można na nią narzekać. Producent chwali się, że dzięki minimalnej odległości między przednimi a tylnymi siedzeniami, wynoszącej 262 mm na wysokości kolan, uzyskał jeden z najlepszych w tej materii rezultatów w swej klasie.