Renault Talisman
Łącząc system 4CONTROL z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, Renault skoordynowało działanie dwóch kluczowych elementów z punktu widzenia zachowania samochodu na drodze: układu kierowniczego i zawieszenia. Electronic Damper Control, współpracujący z 4CONTROL, ma zapewniać kontrolę i komfort w przypadku nagłych ruchów o dużej amplitudzie. Dzięki elektrycznie regulowanej sile tłumienia amortyzatorów w przypadku wężykowania, możliwe jest mocniejsze skręcenie kierownicy bez ujemnego wpływu na przechyły nadwozia: auto jest zdecydowanie bardziej stabilne, a jednocześnie zwrotne.
System 4CONTROL jest stale aktywny. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie komfort (60 km/h w trybie neutral i 80 km/h w trybie sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia. Powyżej tej prędkości progowej koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi - zwiększa się stabilność nadwozia i poprawia trakcja.