Renault stworzy markę premium?
Marka ta będzie nosić nazwę Initiale Paris. Jej wprowadzenie ma składać się z dwóch faz. Faza pierwsza to przerobienie istniejących modeli Renault tak, by można było sprzedawać je pod nową „podmarką” firmy. Podobna praktyka ma już miejsce w Citroenie, produkującym modele z serii DS.
Faza druga to produkcja nowych modeli, przeznaczonych wyłącznie na sprzedaż pod marką Initiale Paris. Tak samo postępuje obecnie Nissan, produkujący pojazdy dla istniejącej od 1989 roku marki Infiniti. Jest tylko jeden problem - Infiniti potrzebowało 25 lat, żeby być tak popularne, jak jest dzisiaj. Pierwsze modele marki Initiale Paris pojawią się natomiast nie wcześniej niż za dwa lata.
Warto przypomnieć, że nie jest to pierwsza próba wkroczenia francuskiego koncernu na rynek premium. W 2002 roku model Vel Satis miał zachęcić bardziej zamożnych nabywców. Niestety, nie był to pomysł udany - w latach 2002-2009 wyprodukowano tylko 62 000 egzemplarzy tego luksusowego sedana, co dla francuskiego koncernu jest porażką, biorąc pod uwagę, że planowano sprzedawać 50 000 egzemplarzy rocznie.
ml/