Trwa ładowanie...
d1wuq1e
10-07-2002 14:36

RENAULT SAFRANE V6 3.0 24V - marzec 2000

d1wuq1e
d1wuq1e

RENAULT SAFRANE V6 3.0 24V, marzec 2000, MOTO - Miesięcznik Zmotoryzowanych, Szczepan Kryda

Po wcześniejszym wprowadzeniu w Renault Laguna i Espace, począwszy od kwietnia br. także model Safrane w wersjach RXE, RXT i Initiale otrzyma silnik V6 3.0 24V wraz z automatyczną skrzynią biegów "LMO". Połączenie elastyczności tej jednostki napędowej oraz komfortu, jaki daje automatyczna skrzynia biegów jeszcze bardziej podniesie przyjemność jazdy "okrętem flagowym" Renault. Safrane, którego zadaniem jest umocnienie obecności francuskiego koncernu w segmencie aut klasy S dzięki nowemu silnikowi zyskuje znacznie na swojej atrakcyjności.

Sześciocylindrowy silnik typu L7X wyposażony jest w 24-zaworowy rozrząd z układem automatycznej kompensacji luzu, kolektor dolotowy o zmiennej charakterystyce akustycznej oraz sekwencyjny wtrysk wielopunktowy z modułem elektronicznym Boscha najnowszej generacji. W celu redukcji zużycia paliwa specjalny nacisk położono na zmniejszenie tarcia, w szczególności w układzie rozrządu dzięki bezpośredniemu sterowaniu dźwigni zaworów przez wałek rozrządu. Pozwoliło to na osiągnięcie w cyklu kombinowanym zużycia paliwa w wysokości 11,6 l na 100 km. Jest to parametr godny uznania zważywszy, że silnik osiąga moc 194 KM (140 kW) i moment obrotowy 267 Nm (27,7 mkg), przy czym prawie 90 proc. jego wartości (dokładnie 234 Nm) uzyskuje się już od 2000 obr/min.

Nowy Safrane V6 3.0 24V oferowany jest z automatyczną, 4-stopniową skrzynią biegów "LMO". W odróżnieniu od tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów, wymagającej dokonania wyboru pomiędzy trybem normalnym, przeznaczonym na warunki zimowe, a trybem sportowym skrzynia typu "LMO" posiada sześć samoczynnie przystosowujących się trybów pracy, uwzględniających zarówno styl jazdy kierowcy jak i ukształtowanie terenu, obciążenie pojazdu lub parametry silnika.

Auto jest seryjnie wyposażane w takie rozwiązania jak klimatyzacja z oddzielną regulacją dla kierowcy i pasażera, reflektory ksenonowe, boczne poduszki powietrzne oraz system Carminat-Navigation (począwszy od wersji RXT).

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj