Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny
Renault zaprezentował nowy silnik 1,6 Energy dCi 160 Twin Turbo - pierwszą jednostkę wysokoprężną z podwójnym doładowaniem.
Motor generuje 160 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego, czyli wartości osiągane wcześniej przez tradycyjny silnik 2-litrowy, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla o ok. 25 proc. Zasługą dwóch turbosprężarek jest dostarczenie dużej mocy i wysokiego momentu już przy niskich obrotach oraz płynny przyrost mocy wraz ze zwiększeniem prędkości obrotowej.
Pierwsza sprężarka o niskiej bezwładności odpowiada za dynamikę przy niskich prędkościach obrotowych (90 proc. momentu jest dostępne przy 1 500 obr./min.), zaś druga, załączająca się sekwencyjnie, zapewnia moc przy wysokich prędkościach obrotowych. Jej maksymalna wartość jest osiągana przy 4 000 obr./min. Rozwiązanie takie sprawia, że jednostka pracuje stale przy optymalnej prędkości obrotowej, co przekłada się na niskie zużycie paliwa.
Podczas prac projektowych konstruktorzy korzystali z rozwiązań znanych z Formuły 1 - poprzecznego układu przepływu wody efektywniej chłodzącego komorę spalania, wykończenia popychaczy DLC czy pierścieni U-flex dostosowujących się formą do zmian ścian cylindrów, spowodowanych wahaniami temperatury i ciśnienia.
Energy dCi 160 Twin Turbo ma być montowany w większych modelach marki, przede wszystkim przyszłych autach z segmentu D i E. Silnik spełnia normę emisji Euro 6b oraz posiada układ regeneracji filtra cząsteczek stałych.
Źródło: DieselCarMagazine.co.uk
ll/moto.wp.pl