Renault Modus – Clio Scenic?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7970/modus-renault-01.jpg',600,452) ) |
| --- | Renault przedstawiło model Modus – już w wersji produkcyjnej, czyli tej, którą kupić będzie można już jesienią tego roku. Producent zapowiada, że Model plasuje się powyżej dotychczas oferowanych przez Renault Clio i Twingo. ...widać to zresztą od pierwszego spojrzenia. Modus wygląda bowiem jak Clio Scenic.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7970/modus-renault-02.jpg',600,450) ) |
| --- | Modus zaprojektowany jest zresztą zupełnie inaczej niż Clio i Twingo. Modusa można zakwalifikować jako mikrovan - auto uzupełniającym ofertę Renault o mały, lecz pojemny model zbliżony funkcjonalnością do Opla Merivy, czy Forda Fusion. Choć Renault swym Megane Scenic wymyśliło kategorie minivana, w mikrovanach najwyraźniej dało się wyprzedzić konkurencji. Dogonić ma ją właśnie Modusem.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7970/modus-renault-03.jpg',600,461) ) |
| --- | O ile Twino ma być fantazyjne i zabawne, a Clio coraz bardziej dynamiczne, osoby poszukujące samochodu małego ale pakownego skusić ma futurystyczny, ale funkcjonalny Modus. Auto ma zaledwie 3,792 metra długości, więc musiało urosnąć w górę, by móc uchodzić za pojemne. Zależnie od pozycji tylnej kanapy, którą można przesuwać w przód i tył – bagażnik ma pojemność od 198 do 274 litrów. Trochę to mizernie, skoro w Clio bagażnik ma pojemność 252 litrów. Dopiero gdy całkowicie złożymy tylną kanapę w Modusie pojemność wzrośnie do 621 litrów. Trzeba mieć nadzieję, że - jeśli nie bagaże – to pasażerowie będą mieć więcej miejsca.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7970/modus-renault-04.jpg',600,452) ) |
| --- | Gama silników oferowanych w Modusie odpowiada gamie jednostek już montowanych w Clio, oczywiści bez dwóch najmocniejszych (dwu- i trzylitrowych). Są więc dwa diesle (65 KM i 80 KM – oba o pojemności 1,5 litra, oraz trzy jednostki benzynowe. 1,2; 1,4 i 1,6 litra. Ich moc, to odpowiednio: 75 KM; 98 KM i 113 KM.
Zgodnie ze standardami wytyczonymi przez Renault, Modus odznaczał się będzie wysokim poziomem bezpieczeństwa. Będzie standardowo wyposażony w ABS najnowszej generacji. Nie powtórzy się jednak spektakularny sukces: pięć gwiazdek w testach EuroNCAP, czego można się spodziewać zważywszy, ze Modus będzie budowany na tej samej płycie podłogowej, co Nissan Micra. ...W końcu jednak, to bardzo małe autko, a cztery gwiazdki zdobyte przez Micrę to też bardzo dobry wynik. Trudno porównać Renault Modus z autami konurencji - w końcu znamy to auto dopiero ze zdjęć. Z ulgą jednak przyjąć należy fakt, że Renault poszukuje innych, stylistycznie ciekawszych koncepcji małego i pojemnego samochodu, niż produkowana obecnie Thalia.