Trwa ładowanie...
10-07-2002 16:49

Renault Megane Coupe - nie na polskie drogi - kwiecień 2001

Renault Megane Coupe - nie na polskie drogi - kwiecień 2001
d1rgy5y
d1rgy5y

Renault Megane Coupe - nie na polskie drogi, kwiecień 2001, Magdalena Kieliszek, ps, rn

Szybki, zgrabny i w miarę ekonomiczny - tyle można powiedzieć w bardzo dużym skrócie o Renault Megane Coupe, którym miała okazję jeździć redakcja serwisu Moto Wirtualnej Polski.

(WP)
Źródło: (WP)

Auto, które testowaliśmy było wyposażone w benzynowy, szesnastozaworowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM. Moc maksymalną jednostka ta osiąga przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm przy 4250 obr/min.

d1rgy5y

Dwulitrowy silnik sprawia, że samochód jest bardzo dynamiczny. Setkę osiąga w 8,6 sekundy. Nie udało nam się rozwinąć prędkości maksymalnej. Według danych producenta Megane Coupe 2,0 16V można jechać 213 km/h, my jednak jechaliśmy nim "tylko" z prędkością 180 km/h.

Nie sprawdziły się nasze oczekiwania co do zużycia paliwa. Według Renault w cyklu mieszanym samochód powinien spalić średnio 7,6 l paliwa na100 km. W naszym teście wartość ta wyniosła 8,9 l/100 km. Usprawiedliwieniem dla tak sprzecznych danych może być jednak fakt, że autem jeździliśmy dosyć sporo po mieście, a w trasie nie oszczędzaliśmy samochodu. Średnia prędkość poza miastem była równa około 140 km/h i dlatego też zużycie paliwa wyniosło 7,9 l/100 km.

Trzeba przyznać, że w trasie Renault Megane Coupe jeździ się dosyć komfortowo. Dzięki wygodnym fotelom nawet pod długiej drodze nie odczuwaliśmy zmęczenia. Miło zaskoczyła nas też dobra widoczność we wszystkich kierunkach.

Po tygodniu jazdy sportowym Meganem stwierdziliśmy jednak jednomyślnie, że ten samochód nie jest stworzony do jeżdżenia po polskich ulicach. Wszystko przez zbyt szerokie opony, które szczególnie utrudniają jazdę w koleinach. Aby utrzymać się na warszawskich drogach trzeba mocno trzymać kierownicę.

d1rgy5y

Samochód, który testowaliśmy wyposażony był między innymi w poduszki powietrzne dla kierowcy, dla pasażera oraz w boczne poduszki, ABS, SRP, układ blokady zapłonu z transponderem, regulację kierownicy, komputer pokładowy, wspomaganie układu kierowniczego, zdalnie sterowany centralny zamek, skórzaną tapicerkę.

Sportowego wyglądu autu dodały takie elementy jak: tylny spojler, podwójne reflektory, przyciemniane szyby, koła aluminiowe 16", zderzaki w kolorze karoserii oraz - w środku - zegary na białym tle i trójramienna kierownica. W salonie tak wyposażony, nowy Megane Coupe Sport 2,0 16V kosztuje około 76 tys. zł.

d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj