Renault Megane Coupe - nie na polskie drogi - kwiecień 2001
Renault Megane Coupe - nie na polskie drogi, kwiecień 2001, Magdalena Kieliszek, ps, rn
Szybki, zgrabny i w miarę ekonomiczny - tyle można powiedzieć w bardzo dużym skrócie o Renault Megane Coupe, którym miała okazję jeździć redakcja serwisu Moto Wirtualnej Polski.
Auto, które testowaliśmy było wyposażone w benzynowy, szesnastozaworowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM. Moc maksymalną jednostka ta osiąga przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm przy 4250 obr/min.
Dwulitrowy silnik sprawia, że samochód jest bardzo dynamiczny. Setkę osiąga w 8,6 sekundy. Nie udało nam się rozwinąć prędkości maksymalnej. Według danych producenta Megane Coupe 2,0 16V można jechać 213 km/h, my jednak jechaliśmy nim "tylko" z prędkością 180 km/h.
Nie sprawdziły się nasze oczekiwania co do zużycia paliwa. Według Renault w cyklu mieszanym samochód powinien spalić średnio 7,6 l paliwa na100 km. W naszym teście wartość ta wyniosła 8,9 l/100 km. Usprawiedliwieniem dla tak sprzecznych danych może być jednak fakt, że autem jeździliśmy dosyć sporo po mieście, a w trasie nie oszczędzaliśmy samochodu. Średnia prędkość poza miastem była równa około 140 km/h i dlatego też zużycie paliwa wyniosło 7,9 l/100 km.
Trzeba przyznać, że w trasie Renault Megane Coupe jeździ się dosyć komfortowo. Dzięki wygodnym fotelom nawet pod długiej drodze nie odczuwaliśmy zmęczenia. Miło zaskoczyła nas też dobra widoczność we wszystkich kierunkach.
Po tygodniu jazdy sportowym Meganem stwierdziliśmy jednak jednomyślnie, że ten samochód nie jest stworzony do jeżdżenia po polskich ulicach. Wszystko przez zbyt szerokie opony, które szczególnie utrudniają jazdę w koleinach. Aby utrzymać się na warszawskich drogach trzeba mocno trzymać kierownicę.
Samochód, który testowaliśmy wyposażony był między innymi w poduszki powietrzne dla kierowcy, dla pasażera oraz w boczne poduszki, ABS, SRP, układ blokady zapłonu z transponderem, regulację kierownicy, komputer pokładowy, wspomaganie układu kierowniczego, zdalnie sterowany centralny zamek, skórzaną tapicerkę.
Sportowego wyglądu autu dodały takie elementy jak: tylny spojler, podwójne reflektory, przyciemniane szyby, koła aluminiowe 16", zderzaki w kolorze karoserii oraz - w środku - zegary na białym tle i trójramienna kierownica. W salonie tak wyposażony, nowy Megane Coupe Sport 2,0 16V kosztuje około 76 tys. zł.