Trwa ładowanie...
Auto Świat
13-07-2012 12:31

Renault Megane CC: powtórka z rozrywki

Renault Megane CC: powtórka z rozrywkiŹródło: Auto Świat/autoswiat.pl
d1u6y09
d1u6y09

Limitowane wersje to specjalność Renault. Tym razem Francuzi zabrali się za Mégane CC - odmiana Floride nawiązuje do słynnego roadstera sprzed 50 lat.

Pod koniec lat 50. XX w. dyrekcja Renault podjęła decyzję o ofensywie na rynku amerykańskim. Wybór padł na roadstera. Projekt nadwozia Francuzi zlecili włoskiej firmie Carrozzeria Ghia i... był to strzał w dziesiątkę. Jeszcze zanim model Floride trafił do salonów, Amerykanie złożyli 13 tys. zamówień! A w 1960 r., kiedy w sesji fotograficznej za kierownicą Floride’a wystąpiła będąca wówczas u szczytu sławy Brigitte Bardot, auto zyskało status wręcz kultowy. Dziś Renault chce powtórzyć ten sukces.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Nadwozie/jakość
Cóż, Mégane CC nie wyszedł spod ręki włoskich stylistów ani nie reklamuje go żadna słynna aktorka, ale i tak to auto stanowi ciekawą propozycję. Nadwozie- do wyboru dwa kolory: bordowy i kość słoniowa - można w niewiele ponad 20 s przekształcić z cabrio w coupé. I odwrotnie. Dwuczęściowy dach chowa się w bagażniku. Gdy "kaptur" jest złożony, pojemność kufra spada z 415 do 210 l. Wyjątkowości wersji Floride dodają detale (np. tabliczka z numerem seryjnym) oraz bogate wyposażenie. Z przodu podróżuje się komfortowo, natomiast tylne fotele traktujcie jako dodatkowe miejsce na siatki z zakupami.

d1u6y09

Układ napędowy/osiągi
Downsizing w tak ciężkim aucie nie sprawdza się zbyt dobrze. Mégane CC 1.4 TCe/130 KM nie jest ani zbyt szybki, ani oszczędny. Średnie spalanie sięga 10 l/100 km - aby uzyskać deklarowane 7,3 l, trzeba jeździć bardzo delikatnie. Minus za mało precyzyjną skrzynię biegów.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Układ jezdny/komfort
Zawieszenie zestrojono z myślą o komforcie jazdy. Renault sprawnie i cicho "połyka" większość wybojów oraz nierówności. Układ kierowniczy jest dość mocno wspomagany, co niestety pogarsza precyzję jego działania. Natomiast nie mamy poważnych zastrzeżeń do pracy i efektywności układu hamulcowego.

Koszty/bezpieczeństwo
Niecałe 103 tys. zł to dobra cena jak na tak oryginalne, bezpieczne i bogato wyposażone auto.

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj