Trwa ładowanie...
30-06-2011 12:44

Renault Koleos po liftingu

Renault Koleos po liftinguŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

W tym roku Renault Koleos przejdzie istotną odnowę. Zasadnicze zmiany dotyczą wyglądu zewnętrznego i wystroju wnętrza, a także silników wysokoprężnych, których emisja CO2 i zużycie paliwa uległy znacznemu zmniejszeniu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Przód Koleosa został zmodyfikowany, aby nadać nadwoziu bardziej zdecydowany i wyrazisty charakter. Dwie części wlotu powietrza rozmieszczone w poprzedniej wersji po obu stronach logo Renault zostały zastąpione chromowanym grillem. Kształt samochodu odzwierciedla solidną konstrukcję, w której odnajdujemy także typowe cechy samochodu z napędem 4x4: podwyższony prześwit i wyraźnie zaznaczone nadkola.Zmianie uległa też tablica rozdzielcza i jej podświetlenie, a zespół zegarów i wskaźników ma nową, bardziej nowoczesną formę.

Na polskim rynku nowy Koleos będzie oferowany z silnikami wysokoprężnymi o mocy 150 KM (również z automatyczną skrzynią biegów) i 175 KM, które zapewniają poprawne osiągi jak na samochód typu crossover o długości 4,52 m i szerokości 1,85 m. Dzięki modyfikacjom dokonanym w samochodzie, silniku i skrzyni biegów obniżono emisję CO2 silników wysokoprężnych. W najmocniejszym silniku wysokoprężnym dCi 175 KM z napędem 4x4 emisję CO2 zmniejszono do 166 g.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Napęd 4x4 został opracowany przez Nissana. Renault zapewnia, że samochód będzie w stanie poradzić sobie w terenie, jednak nie należy liczyć na zbyt wiele. Z drugiej strony francuska firma tłumaczy, że właściwości jezdne na asfalcie nie ucierpiały. Już w momencie wprowadzenia na rynek w 2008 r.Koleos zdobył najwyższą ocenę w teście zderzeniowym Euro NCAP. Zadecydowały o tym takie elementy jak: system ESP, wspomaganie nagłego hamowania, strefy kontrolowanego zgniotu w konstrukcji nadwozia, 6 poduszek powietrznych czy też pasy bezpieczeństwa z napinaczami - w tej dziedzinie nic się nie zmieniło.

d4jdngl

Tak jak w minivanach Renault, tak też Koleos posiada stosunkowo przestronne i praktyczne wnętrze. Wersja po liftingu posiada liczne schowki, których łączna objętość wynosi 70 litrów. Dostęp do bagażnika (450 l) ułatwia dwuczęściowy system otwierania tylnej klapy. Jej dolna część stanowi solidną platformę, praktyczną przy załadunku bagaży. Tylna kanapa składana w układzie 2/3 - 1/3 jest wyposażona w system Easybreak i może być złożona od strony bagażnika jednym ruchem ręki. W ten sposób uzyskujemy płaską podłogę i przestrzeń bagażową o objętości 1 380 l.

Aby ułatwić i uprzyjemnić podróż Renault oferuje otwieranie zamków drzwi i rozruch silnika przy użyciu karty, automatyczny hamulec postojowy, automatyczne włączanie świateł i wycieraczek czy nawigację satelitarną sterowaną joystickiem. Nowe Renault Koleos z napędem 4x4 posiada również system wspomagania ruszania pod górę na wzniesieniu i system kontroli prędkości zjeżdżania z góry. Renault zapewnia, że szczególną uwagę poświęcono wyciszeniu wnętrza i tłumieniu hałasów pracy podzespołów mechanicznych i układu jezdnego samochodu. Dodatkowo ten crossover można wyposażyć w system dźwiękowy firmy Bose.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Renault Koleos jest samochodem sprzedawanym w blisko 40 krajach na 5 kontynentach. To pierwszy samochód aliansu Renault-Nissan, którego projekt i konstrukcję opracowało Renault, zastosowano w nim technologie Nissana, a produkowany jest w fabryce Renault Samsung Motors w Busan w Korei Południowej. Koleos - pierwszy crossover Renault - osiąga sukces głównie w takich krajach jak Chiny, Meksyk czy Kolumbia. To właśnie na tych rynkach Koleos cieszy się największą popularnością - 70 proc. egzemplarzy sprzedawana jest poza Europą. Jednak Renault chwali się, że również na starym kontynencie model ten zaczyna odnosić sukcesy, gdyż w ostatnim roku zaliczył zdecydowany wzrost sprzedaży.

Rynek małych crossoverów w Europie bardzo szybko rośnie. Od takich modeli jak Skoda Yeti po spokrewnionego z Koeosem Nissana Qashqaia. Czy Renault, które nie ma opinii producenta najwytrzymalszych samochodów ma szanse na sukces? Ciężko powiedzieć, ale wydaje się, że największym konkurentem jest właśnie bliźniaczy Nissan.

sj

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj