Elektryczne propozycje FrancuzĂłw
Kolejne lata powinny przynieĆÄ odpowiedĆș w kwestii przyszĆoĆci samochodĂłw elektrycznych na naszym globie. ZĆoĆŒa ropy naftowej najprawdopodobniej zostanÄ wyeksploatowane w ciÄ gu najbliĆŒszych kilkudziesiÄciu lat, wiÄc to najwyĆŒszy czas na szukanie alternatywnych ĆșrĂłdeĆ zasilania.
Pod koniec lat 90., gĆoĆno byĆo o wodorze, jednak temat nieco przycichĆ. KilkanaĆcie miesiÄcy pĂłĆșniej zapoczÄ tkowano produkcjÄ pojazdĂłw hybrydowych wykorzystujÄ cych silniki spalinowe oraz elektryczne, natomiast w ostatnim czasie furorÄ robiÄ prototypowe pojazdy nie emitujÄ ce szkodliwych zwiÄ zkĂłw do atmosfery. Ku uciesze ekologĂłw, juĆŒ mamy w ofercie Mitsubishi, Citroena i Peugeota tego typu konstrukcje, a za chwilÄ doĆÄ czÄ nastÄpni. PowaĆŒnie do tematu podeszli Francuzi, ktĂłrzy jeszcze w tym roku zamierzajÄ wprowadziÄ do sprzedaĆŒy dwa swoje najnowsze âelektrykiâ. W salonach pojawi siÄ rodzinny Fluence i dostawcze Kangoo.
Fluenceâa wyposaĆŒono w silnik o mocy 70 kW, gwarantujÄ cy caĆkiem rozsÄ dne wartoĆci przyspieszeĆ. OsiÄ ga on setkÄ w okoĆo 13 sekund i rozpÄdza pojazd waĆŒÄ cy niewiele ponad 1.5 tony do 135 km/h. Dostawczak moĆŒe zaĆadowaÄ na pokĆad 650 kilogramĂłw towaru lub aĆŒ 3.5 m3 Ćadunku. To dobra propozycja dla przedsiÄbiorcĂłw szukajÄ cych oszczÄdnoĆci i przemierzajÄ cych nie wiÄcej, niĆŒ 160 kilometrĂłw dziennie.
Cennik dwĂłch elektrycznych modeli otwiera kwota w wysokoĆci 20 tysiÄcy euro. Francuski rzÄ d oferuje dopĆatÄ w wysokoĆci 5 tysiÄcy, zaĆ Renault ĆŒyczy sobie miesiÄcznie 72 euro tytuĆem czteroletniego kontraktu obejmujÄ cego dĆugoterminowy wynajem litowo-jonowych akumulatorĂłw.