Rodzinny styl
W wyglądzie nowego Renault Espace nie wprowadzono rewolucyjnych zmian. najbardziej rzucające się w oczy nowości to m.in. zmieniona osłona chłodnicy i bardziej wyeksponowane logo, które "ukradło" nieco maski.
W czasach wysokich cen paliw jedną z najważniejszych cech samochodu jest ekonomika jazdy. By osiągnąć to jak najlepsze wyniki, konstruktorzy skupili swoje wysiłki na udoskonaleniu silników Diesla. Zastosowano w nich technologię ESM, czyli odzyskiwanie energii podczas hamowania, termostatowaną pompę oleju, oraz nowy układu recyrkulacji schłodzonych spalin EGR. POd względem aerodynamiki dopracowano nadwozie i podwozie. Dzięki temu poprawiono współczynnik SCx o 3 proc., a dodatkowo zastosowano układ kierowniczy z elektrohydraulicznym wspomaganiem.
Jak zauważa producent, atutem Espace mają być ulepszone silniki. Jednostka 2.0 dCi w wersji o mocy 150 KM współpracująca z mechaniczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów ma zużywać 5,7 l/100km. Ten sam silnik sparowany z utomatyczną skrzynią biegów ma zaś zużywać 6,4 l/100km, czyli mniej o 0,8 l od swojego poprzednika.
Wnętrze Nowego Renault Espace oferuje pasażerom siedem pełnowymiarowych miejsc. W kabinie z dużym, otwieranym dachem, pasażerowie mają możliwość aranżacji w ustawieniu tylnych foteli. Nowe Renault Espace może być wyposażone w kamerę cofania, dostępny jest też odtwarzacz płyt DVD z dwoma 7-calowymi ekranami wbudowanymi w zagłówki przednich foteli. Oprócz wymienionego powyżej wyposażenia, nowe Renault Espace dysponuje w standardzie systemami ułatwiającymi codzienne użytkowanie auta i odciążających kierowcę technologii, takich, jak system nawigacji z usługami w czasie rzeczywistym, karta Renault Hands Free, automatyczny hamulec postojowy.