Renault Clio piątej generacji: powtórzy sukces poprzednika?
Na pierwszy rzut oka trudno odróżnić Renault Clio piątej generacji od jego poprzednika. Dopiero po dłuższym przyjrzeniu zauważymy, że auto... zmalało. Jednak jak to wpływa na przestronność wnętrza i komfort jazdy? Sprawdzał to Kamil Broniowski.
Branża motoryzacyjna To Stereotypy… Rozwiń
Transkrypcja:
Branża motoryzacyjna
To
Stereotypy
Niemcy kojarzą się nam z dużymi prestiżowymi murzynami
Amerykańskie samochody z wielkimi silnikami V
Głośnik ze sportem i styl
Francuzi natomiast
Francuz
ZMA
Dzisiejsze opinie Przedstawię wam najnowsze Renault Clio piątej generacji które właśnie zadebiutował
Na polskim rynku
I przekonamy
Czy i tym razem inżynierom w kraju wina i serów udało
Zrobić
Wyróżnika że zarzuca nowemu Renault Clio że zbyt mocno przypomina swojego poprzednika
Może faktycznie tak jest ale gdy przyjrzymy się betalain okaże się że jest to faktycznie zupełnie nowy samochód stworzony
Pełnia nowej płycie pod
Po pierwsze
Trio stało się w bardziej muskularny
Linie które charakteryzowały poprzednika są jeszcze mocniej podkreśla
Widać to szczególnie w tylnej części nadwozia
I kształcie buta
Poza tym zmieniło się to za co ja osobiście najbardziej krytykował m 4:00 generacje Clio
Przednie
Przede wszystkim zostały one wykonane
Technologii w pełni ledowej Ale co najważniejsze designem Renault udało się w końcu wkomponować w lampy
Światła do jazdy dziennej
W poprzednim Renault Clio
Przed liftingiem były one niemal dołożone do atrapy co wyglądało trochę jak odpustowy dodatek oliwki
Gdzieś tam na dole zderzaka one się znalazł
Ale to właśnie tak jak teraz wyglądają
Powinno to być rozwiązane
W
Już poprzedniczka występowała wyłącznie w nadwoziu pięciodrzwiowy
Tak jest i tym razem i podobnie jak przedtem
Klamka tylnych drzwi ukryta
Między
Rozwiązanie znane już chociaż bez Alfa Romeo 156
Jest tutaj udoskonalone w taki sposób że klamka stała się większa i dzięki temu dużo łatwiej jest
Żeby nie było że tylko zachwycam się detalami nowego
Z jedną rzeczą musieli oczywiście
Nie znajdziemy nigdzie na tylnej klapie żadnego przycisku czy uchwytu do otwarcia tylnej
Zlokalizowany on jest dość nie
Tusz na tablicę rejestracyjną
Po naciśnięciu guzika musimy wsunąć rękę między zderzaka chleb
Pociągnąć
Wycieczka po wnętrzu małego malucha zaczniemy od się
Typowe dla francuskiej motoryzacji są one dość miękkie
Mają
Dużo Gądki
Mater
Nie grzeszą trzymanie moczu
Ale nie wymagajmy za
To w końcu nie wersja
I tutaj nie obyło się bez uczuć
Mamy bardzo Szeroki zakres regulacji zarówno
Wzdłużnie jaki na wysoko
Ale już regulację pochylenia oparcia
Rozwiązano zupełnie inaczej z jednej strony
Taką nie wygodną dźwigienka tutaj z
I z drugiej strony
Zupełnie z przodu siedzi
Doprawdy nie wiem co kierowało inżynierami
Wnętrze to oczywiście nie tylko siedzenia
Widoczna jest chyba największa zmian
W stosunku do wcześniejszej generacji Renault
Nie znajdziemy tu praktycznie z
Twardy materiał
Zarówno Góra deski rozdzielczej jak i te jaśniejsze panele pośród
Jak i boczki drzwiowe
Wszystko to wykonane
Z miękkiego chociaż oczywiście nie takiego jak w tym momencie C3
Tworzywa nie ma to już takich twardych plastików które
Wydawały nieprzyjemne trzaskającego
Gorszej jakości plastik znajdziemy Poniżej tej białe
Jak chociażby w drzwiach schowka
Nie ma się co
To jest
Dziwną rzeczą
Od razu zauważyłem
Zajęcie miejsca za kierownicą jest lekko spłaszczona od góry
Spłaszczone od dołu
No uzasadnienie do tego znamy łatwiej wysokim wysokim kierowcą zmieścić swoje nogi Pod
Ale to Górne spłaszczenie
Tak naprawdę tylko rozprasza przynajmniej w pierwszych dniach
Manewrowania tym samochodem na
Kiedy zaczynaliśmy
Pojawiły się zdjęcia
Samochodu
I zachęcić was do
Będziemy może robić osobnej sekcji z
Ale
W trakcie omawiania tego sama
Postaram się na nie odpowiedź
Zacznijmy może od
W podstawowych wersjach wyposażenia są one nadal analogowe i mają niewielki i wyświetlacz komputera pokładowego
Pośrodku
Testowany egzemplarz to odmiana in
I tutaj mamy już zegary cyfrowe
Przy czym w przeciwieństwie do innych producent
Nie mamy całego Pana
AGD
Ekranem i erniego centralną
Na której wyświetlany jest duży obrotomierz
A po środku tarczy widoczny jest prędkość
W czasie jazdy
Pokaż mamy wskaźnik temperatury i wskaźnik poziomu paliwa
Które nie są oczywiście analoga
Ale mają po prostu postać w skali z wyświetlanymi po bokach dioda
Kolejna rzecz która zmienia się w nowym Clio to rozmiar ekran
Tutaj Oczywiście mamy opcjonalny ekran z nawigacją przez to on jest jeszcze wyższy
Alena
Patrząc z linii oczu kier
Nie wychodzi on Powyżej górnej krawędzi deski
Poskładaj mnie do przemyśleń
Dlaczego nie jest on ukryty pod daszkiem
Tylko jak ten tablet odstaje
Jak w wielu innych lodu
Deski
Przez Co powstaje tutaj z tyłu przez
O której będzie się zbierał kurz którą będziecie
Wycisz
Kończąc już powoli omawianie materiał
W tym samochodzie zwróćcie uwagę na jego kolory
Dominuje kolor czarny który OBI
Niestety podsufitkę co
Jest obecnie w
Chodź
Zamknij
Sprawia że wnętrze małego samochodu
Jest jeszcze
Na szczęście pojawiają się tutaj jasne akcenty które widzimy na
Boczka drzwiowych jak i na desce rozdzielczej i na
Tunel środkowy
Anno
Dodatkowo
Podświetlane
Nie rozbudowany ale jednak po 3
Dobrze że chociaż ona jest
Niestety nawet na postoju po otwarciu
Nie rozjaśnił mi tego wnętrza jakoś
Gdyż
Wyłącz
Możemy skorzystać z dwóch małych lamp
Luster
Żadnego dodatkowe
Oświetlenia
Niestety dla
Żeby dostać się do najnowszego Renault Clio
Willingen
Księga
Do kieszeni anime
Chwycić klamki zanim
Bartek to
Radio jest bliżej
Podchodząc do auta
Wyczuwasz
Karty odblok
Ten czarny
Wystarczy
Do środka
A co zrobi
Kieszeni albo możemy ją Odłóż
Specjalnie do tego
Przeznacza
Strzelin
Środkowym pamiętacie mój test Volvo V60 Cross Country
Renault Clio ma jedną wspólną
Ściereczka do ekranu multimedialny
Tyle że ta nie ma
Specjalnego LO
Z drugiej strony nie widnieje też na liście wyposażenia dodatkowego więc myślę że możemy śmiało za
Ona wyposażeniem Stand
Wersja
Wyposażona jest między
System
Ten ten post
Ustawić
Samochodu
Występuje w
Nazwijmy to podstawowym
Rybie Oko
I trybie sport
Każdemu z tych
Towarzyszy Diana
Oświetlenie
Oraz pewnych
Do samochodu tak
Wygląd
Zegar
Czy
Sposób w pracy układu kierowniczego
Układu napędowego
W którym jest
Wyraźnie szybciej i wyraź
Żwawiej reaguj
Silnik NAC
Pedał przyspieszenia
W trybie Eco oczywiście
Najbardziej
Ekonomicznie jest ta reakcja nie to spowolniona A klimatyzacja działa
Z
Tych właśnie
W tym właśnie trybie możemy zmienić
Natężenie oświetlenia
Z
Podświetlenie ang
Jak
Dodatkowo
Dude
Oświetlają tunel środkowy
Panel
Koszałkowo
Kolejnym istotnym elementem wyposażenia
W wersji Intense jest system kamer
60-100
Cleo ma 4 kamer
Które ułatwiają
A to zdecydowanie duży plus tego samochodu
Z uwagi na taką a nie inną stylizację tylnej części nadwozia
Widoczność do tyłu jest mocno
Na szczęście Renault
Zostawiło dla klimatyzacji osobny panel sterowania a zatem nie musimy
Grzebać po
System multimedialny
Żeby dostać się
Usta
Ostatnia rzecz
W systemie multimedia
O którym
Wspomnieć to system audio
W testowym Cleo nie mamy
Żal
Znanej marki która odpowiadałaby za nagłośnienie tego samo
Jak to poproś
System audio Renault
Który z
W tym sam
Bardzo
I tak naprawdę
Nie należy oczek
Po samochodzie miejskim niczego w
Kiedy patrzymy na sam
Nie znajdziemy tutaj żadnego manipulatora żadnego pokrętła do regulacji poziomu nagłośnienie
Ale Renault pomyślał o i o tym tradycyjnie dla tej marki na kolumnie kierowniczej znajduje się pilot z
Systemem audio
Który nie lubi nie jest pozbawiony pewnego
Uczciwie
Główny
Elementami pilota jest pokrętło
Idę
Przycisz
Oczekiwali być może pokrętłem będziemy zmieniać natężenie dźwięku a stację wybie
Przyciskami
Jestem dokładnie
Reasumując wygląd wnętrza jego wyposażenie i całą ergonom
Nie sposób nie wspomnieć o jeszcze je
Nie do końca przemyślane
Na lewo od kierownicy mamy mały pa
W którym sterujemy wysokością świat
Natężenie podświetlenia
Passat
Asystent pasa ruchu to nie jedyny
Wspomagający
Mamy tutaj również aktywny tempomat
Który
Ustawiamy za
Przełącz
Na lewej stronie
Asystenta Martwego
Którego parametry ustawiamy z kolei
Z pomocą komputera pokładowego
Wielu z was zawsze interesuje to jak w samochodzie odnajdzie się dwumetrowy
No cóż tego tym razem nie zobaczycie ale przy metrze 80 myślę że dam wam jakieś
Tymon się
Z przodu
Prawidłową pozycję
Zobaczmy
Będzie z tyłu
No cóż 7.80 ja tutaj jeszcze się bez problemu mogę
To będziesz te dłonie pomiędzy kolana
Op-art
A nad głową mam
4P
Zatem przy metrze 80 spokojnie można
Mi rozmieścić samemu
Myślę że
Dużą dozą pewności mogę powiedzieć że dwumetrowiec miałby tutaj już jednak Pro
Nadal jeszcze pozostał
Spory zakres regulacji zarówno
Kierownice jaki siedzeń
Także dwumetrowiec z
Na pewno zmieścimy się bez Pro
Wiemy już Ile miejsca
Z tyłu Wiemy już Ile miejsca
Przodu
A jak Ci Wszyscy pasażerowie
Chcą się gdzieś w
To trzymają gdzie włożyć swoje rzeczy
Bagażnik najnowszego Clio jest o ponad 30 litrów większy niż u poprzednika
W tym momencie ma aż 390 l
To więcej niż niektóre samochody segment
Nie jest to oczywiście bezkompromisowy bagażnik kompromisem za taką dużą jak na tą kasę powiem
Jest bardzo wysoki próg załadunku
Prawdę mówiąc byłem w szoku kiedy go zobacz
Bo przychodzi nam na myśl samochody z lat 80
Kiedy to jeszcze ze względów konstrukcyjnych pomiędzy tylnymi lampami mieliśmy nadal zabudowany pas tylny
Dzisiejszy
Ten wysokość
Dziura
W gębie nie w bagażniku
Wyjątkowa nie coś
Zanim jeszcze wyruszymy na wrażenia z
Zastanów
Co w ogóle napędza
Tą małą renówek
Podstawowym silnikiem w nowym Clio jest litrowy
O trzech treningach
Który generuje 65 koni mechanicznych
Następną jednostką
Ten sam silnik o 10 koni mocniejszy i oba te motory są bez turbodoładowania
Pod maską naszej te stówki znalazł się trzeci wariant
Turbodoładowaniem i mocą 100 koni
Alternatywą dla tego silnika jest ten najmocniejsza w tym momencie dostępna jednostka benzyną
O
Czterech cylindrach i pojemności 13 którą z
Chociażby z Mercedesa klasy klasy
Dziadek bardziej konserwatywnych którzy wolą Lidle rano przewidziało nową odmianę
Twojego 1 5 DCI również o czterech cylindrach
115
Co szczególnie Spodobało mi się
Tym naszym konkretnym egzemplarzu to brak osłony na tym się nie
Prawdopodobnie
W Warszawie zamontował z jakiś tam serwisowych Zgierz
Ale dzięki temu możemy
Że nowe Renault Clio ma bagnet do sprawdzania All
Rzecz która z uzupełnienie wiadomość z
Wstałaś ostatnio
Tak jakby wymarło
A przecież sprawdzenie Poziom oleju jest jedną z podstawowych czynności obsługi
Kiedy wybieramy się w jakąś dłuższą
Przywykliśmy już do wszechobecnych się
Przedtreningowe
No cóż niestety nie grzeszą one nadmiernie
Wysoką kulturą pracy
Trzęsą się
Wyda
Nie do końca przyjemny Dzień Dla Ucha
No
Cóż Postępu nie oszukam
W przypadku tego silnika jest mniej na
Kiedy jest dzień zimy
Dość nieprzyjemnie droga na szczęście bardzo szybko łapie temperaturę roboczą jutro około dwóch 3 km
Nawiewów leci ciepłe powietrze Asi
Dobijasz najmniej
Wskaźnika
Do 90 zł
Dzięki czemu silnik zaczyna pracować w miarę Harmon
100 koni z pojemności 1 l i przez cylindrów to oczywiście nie jest jakaś
W tym momencie już bardzo wyżyłować
Aleje
Samochodach codziennych to
Trochę
I wpływa to na niekorzystne zjawisko którego będzie Dawno już motoryzacji nie było a ostatnio w
Pojawia się coraz mocniejszy
Ima
Cały czas silników 3 cylindrowych
Powróć
Zjawisko Turbo
Jest ona oczywiście niewielkie i prawdopodobnie dla większości kierowców prawie
Ale gdy będziemy chcieli wykorzystać maksymalnie dynamikę tego samochodu
No to jest od
Czujnik sprężony jest z
Pięcio biegową skrzynią manual
W zaledwie 5 biegów
W wersji która przypomnę
3:00 od najsłabszy
To trochę niedzisiejsze
Na szczęście przełożenia są bardzo dobrze dobrane dzięki czemu samochód zawsze
Elastycznie przyspiesza w zasadzie już przy 40 na godzinę możemy wrzucić trzeci bieg
Auto będzie
Ochoczo rozpędzał
Dzięki dobrze dobranym przełożę nią nie odczuwamy zbyt mocno
6
Nawet w trasie
Podróżują
Prędkościami autostradowym i 120 140km
Blisko 4000 obrotów
Nie powoduje że
Ani spalanie
Jakoś nadmiernie na tym nie
Nowe Renault Clio ma
Jak na Francuza precyzyjny układ kierowniczy
Jest w tym na pewno zasługa aż 17 calowych obręczy które są w wersji
Standardy
Ale również trochę wyciąganie wniosków z przeszłych doświadczeń użytkownik
Precyzja układu kierowniczego to coś na co Cleo nigdy do końca nie cierpiał
A zatem Dobrze że w tym kierunku poszła dnia
Dobrze również przedstawiają się fotele wspomniałem już wcześniej że są one
Dość sprężyste może dzięki temu że właśnie ten układ kierowniczy jest precyzyjny a zawieszenie
Całkiem nieźle pozwala temu
Prowadzić się nie tylko w korku ale również po nieco szybciej trasie na trzymanie tam
Ale po raz kolejny to Podkreśl
Czekamy na barki
Zawieszenie najnowszego Renault Clio dobrze wybiera nierówności i zarówno na dziurach jak
Problem zwalniają
Zachowuje się prawidło
Nie wytrzymał stojąc na naszych
Natomiast niestety pracuję dość głos
Oczywiście
Nie
To jakiś poziom nieakceptowany
Zaz
We współczesnych samochodach zarówno poziom hałasu we wnętrzu
Poziom hałasu do biegającego z elementów zawieszenia
W zasadzie doszedł już do takie
Momentu że
W każdym aucie jest on na wysokim poziomie
A różnice są minimalne pomieszczenie
Nawet pomiędzy
Oczywiście sąsiednimi nie mówimy o
Przeskoku o 2 czy 3 klas
W ogóle bądź do
Zawieszenie
Cleo pod tym względem
Ale też na pewno nie za
Nowy spokojny silnik małego Renu zaskakuje
Poza elastycznością o której
Naprawdę bardzo żwawo ten silnik nabiera prędkość
A to zasługa chyba głównej różnicy
Pomiędzy tym motorem 10
Ten który jest przez niego zastąpiony czyli 900 TT znaną z poprzedniej generacji
Napompowany jego wersji czyli kaptura
Miałem okazję jeździć właśnie Renault Captur
Z tym silnikiem 0 9tc
Pod względem takiego czystego odczuwania przyspiesza
Filmiki są bardzo zbliżone
Różnica polega na tym jak przebiega moment obrotowy w jednym i drugim Moto
Wyraźnie poprawiło się tutaj
Rozpędza
W średnim zakresie obrotów
Już od trzech 4000 obrotów
Silnik nowego Clio żwawo przyspiesza podczas gdy w silniku 09 TC
Siema
Rozpędzić go gdzieś do około 5000 żeby nabrał tej
Maksymalnej mocy korzystanie z dynamiki nowego silnika Renault
Nie odbija się negatywnie na spalanie
W wyjeździe czysto miejskiej spokojnie zmieścimy się w 9 l
A to naprawdę
Osiągnięcie jeżeli na codzień poruszamy się w Krakowskich korkach
Na trasie z call
Zejście poniżej 6 litrów nie stanowi żadnego wyzwań
Podczas mojego testu na który składa się
Jazda
Nie więcej pół
Krakowska i podkrakowska
Średnie spalanie według komputera to zaledwie 6 i pół litra
Dokładniejsze informacje w tym zakresie znajdziecie w filmie który od kilku dni jest na naszym kanale a zatem
Odsyłam do
Coś więc
Na temat
Nowe Renault Clio to Lider swojego segmentu na starym kontynencie
Od prezentacji pierwszej generacji W 91 roku
Sprzedano już ponad 15 min
Małych Renova
Czym Clio ustępuje tylko Volkswagen Golf
Nowy model
Ma wszystko co potrzebne aby kontynuować sukces swoich poprzednich
Czemu się to uda
Zweryfikuj
Jadą Tymczasem dziękuję za dziś
Zostawcie łapkę w górę Jeśli też się wam podoba
I do zobaczenia
W kolejnym