Jedną z głównych atrakcji na stanowisku Renault był studyjny model Altica, z nadwoziem przypominającym popularne w latach `70 ubiegłego wieku samochody kombi-coupe. Jednak przyglądając się uważnie karoserii można dostrzec znak czasu, którym są m.in. unoszone ku górze drzwi. Przednia szyba oraz znakomita część dachu tworzy stylistyczną całość, ponieważ zostały wykonane z tafli przyciemnionego szkła. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9391/renault-altica-ami-2006-1-b.jpeg',550,412) ) |
| --- | Na dachu znalazło się, opatentowane przez Renault, rozwiązanie o nazwie Synthetic Jet, które redukuje opory powietrza podczas jazdy. Zdaniem producenta, zysk może dochodzić nawet do 15% przy 130 km/h!
Do środka trafiły tylko 4 miejsca siedzące. Duże możliwości aranżacji kabiny pasażerskiej pozwolą jednak w pełni wykorzystać walory nietypowo ukształtowanego wnętrza. Sportowego ducha można odnaleźć przyglądając się proporcjom karoserii, która jest niska, długa i szeroka na ponad 1,8 metra. Na brzegach karoserii zamontowano imponujące, 21-calowe alufelgi.
ZAPRASZAMY DO GALERII Z TARGÓW AMI 2006
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9392/renault-altica-ami-2006-2-b.jpeg',550,412) ) |
| --- | Samochód jest sprawnie rozpędzany przez dwulitrową jednostkę wysokoprężną, wyposażoną w filtr cząstek stałych. 380 Nm katapultuje niewielkie auto do "setki" w niewiele ponad 7 sekund. Co ciekawe, w zależności od wybranego trybu pracy, prędkościomierz może wskazywać albo prędkość albo ciśnienie doładowania. Niecodzienne jest również diodowe oświetlenie w przednim pasie nadwozia, oczywiście wyposażone w funkcję doświetlania zakrętów.