Trwa ładowanie...
07-07-2014 10:29

Rekordowy udział Renault i Dacii w polskim rynku

Rekordowy udział Renault i Dacii w polskim rynkuŹródło: zdjęcie producenta
d2xqs7l
d2xqs7l

W czerwcu udział samochodów marek Renault i Dacia w polskim rynku osiągnął rekordowy miesięczny wynik 12,7 proc. Jest to najlepszy udział obydwu marek w polskim rynku od 1998 roku. Na koniec czerwca marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych. W czerwcu 2014 roku Dacia Duster była szóstym modelem w rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce.

W czerwcu 2014 roku polski rynek samochodów osobowych i dostawczych odnotował wzrost o 0,9 proc. w stosunku do wyniku z czerwca ubiegłego roku. Natomiast liczba zarejestrowanych w czerwcu 2014 roku nowych samochodów z gamy Renault wyniosła 2238 szt. i wzrosła o 15,4 proc., a aut Dacii – 1453 szt. i wzrosła o 12,8 proc. Łącznie udział aut marek Renault i Dacia w czerwcu wyniósł 12,7 proc., co stanowi nowy miesięczny rekord udziału tych marek w polskim rynku.

W pierwszej dziesiątce rankingu rejestracji modeli nowych samochodów osobowych w czerwcu, wysokie szóste miejsce zajęła Dacia Duster – 703 sprzedane auta (o prawie 54 proc. więcej niż w czerwcu 2013 roku). Liderem Renault pozostaje od dłuższego czasu Clio (617 szt.), dobry wynik – z prawie podwojoną sprzedażą w stosunku do czerwca 2013 roku – zanotował także Renault Captur (315 szt.), a w gamie użytkowych samochodów Renault w czerwcu tradycyjnie najpopularniejszym modelem był Master (531 szt.) – czerwcowy lider zarówno rankingu modeli dostawczych Renault, jak i całego rynku samochodów dostawczych do 6 t.

Znaczne wzrosty wykazują także liczby rejestracji obydwu marek w całym okresie pierwszego półrocza bieżącego roku – Renault o 24,2 proc., a Dacia o 31,1 proc.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj