Rekordowy kwartał Audi
W marcu 2014, Audi oddało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej rozpatrując pojedynczy miesiąc. Kupujący na całym świecie nabyli blisko 170 450 samochodów marki Audi, co daje 15,4 procent wzrostu sprzedaży w stosunku rok do roku. Łączna sprzedaż Audi w całym pierwszym kwartale 2014 zwiększyła się o 11,7 procent i wyniosła 412 850 samochodów. To pierwszy raz, gdy koncernowi udało się przekroczyć liczbę 400 tysięcy wprowadzonych na rynek egzemplarzy w trzy pierwsze miesiące danego roku.
W marcu z dużym sukcesem zadebiutowały kabriolety, co odegrało ważną rolę w świetnym rozpoczęciu wiosny. Sprzedaż Audi A5 Cabriolet (+8,3 proc.) i Audi TT Roadster (+22,6 proc.) wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponadto, na pierwszych rynkach pojawiło się nowe Audi A3 Cabriolet. W marcu swą premierę rynkową świętowało także Audi A3 Sportback g-tron, otwierając drogę ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO2, możliwej dzięki wykorzystaniu e-gazu Audi. Sprzedaż całej rodziny A3 wzrosła o 52,5 proc. i wyniosła w ubiegłym miesiącu blisko 28 750 egzemplarzy. Audi Q7 (+39 proc.) i Audi A8 (+49 proc.) mogą pochwalić się największą dynamiką sprzedaży spośród wszystkich dużych modeli producenta z Ingolstadt.
W Europie Audi zamknęło marzec zwiększając sprzedaż wszystkich modeli, łącznie o 7,2 procent (blisko 88,750 aut). Duży przyrost sprzedaży zanotowano ponownie w Niemczech (+10,2 proc., 27 226 samochodów), a także na dwóch pozostałych największych rynkach europejskich, gdzie Audi może pochwalić się dużą dynamiką. 28 068 aut z Ingolstadt sprzedano w Wielkiej Brytanii (12,7 proc. wzrostu w porównaniu rok do roku), a we Francji 5425 samochodów (5,1 proc. wzrostu). W Polsce Audi sprzedało w marcu 884 samochody (64,62 proc. wzrostu) i tym samym ugruntowało świetną sprzedaż w całym pierwszym kwartale na poziomie 2116 samochodów (51,9 proc. więcej niż w okresie analogicznym roku ubiegłego). Audi to lider na rynku premium w Europie. Łącznie, koncern w pierwszym kwartale sprzedał na rodzimym kontynencie prawie 200 350 samochodów, czyli o 6,8 procent więcej niż rok temu.
Wśród rynków azjatyckich największą dynamiką w marcu może pochwalić się Korea Południowa, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 82 procent (2457 egzemplarzy). Sprzedaż Audi od początku roku wzrosła tu o 54,5 proc. i osiągnęła liczbę 6815 pojazdów z czterema pierścieniami na masce. W Chinach sprzedaż nakręcał ogromny popyt na duże modele Audi. Łączna sprzedaż A6, A7, Q7 i A8 wzrosła o 38,3 proc. Sprzedaż całej gamy modelowej łącznie, w Państwie Środka wyniosła 47 636 aut, co daje wzrost o 36,6 proc. w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku. Od początku tego roku Audi w Chinach sprzedało 124 520 samochodów, co daje wzrost o 21,1 proc.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła do liczby 14 246 egzemplarzy, czyli o 7,5 procent w porównaniu z marcem 2013. O wiele więcej klientów niż rok temu zainteresowało się SUV-em Q7 (+45,8 proc.). W ubiegłym kwartale Audi sprzedało w USA 35 228 samochodów, co daje wzrost o 3 proc. W kwietniu do palety modeli Audi dostępnych w USA dołączy Audi A3 Limousine. Model ten już z sukcesem wszedł na rynek w Brazylii, gdzie Audi zanotowało trzycyfrowy wzrost sprzedaży w marcu (+137 proc., 891 aut).