Trwa ładowanie...
23-01-2014 14:24

Rekordowa sprzedaż Jaguar Land Rover w 2013 r.

Rekordowa sprzedaż Jaguar Land Rover w 2013 r.Źródło: zdjęcie producenta
d258bat
d258bat

W 2013 r. Jaguar Land Rover sprzedał 425 006 samochodów. Jest to wynik o 19 proc. lepszy niż osiągnięty w 2012 r. i rekordowy w historii firmy.

Dobra sprzedaż to w dużej mierze zasługa nowych modeli. Udało się odnotować wysoką dynamikę we wszystkich głównych regionach, ponadto na 38 rynkach sprzedaż była rekordowa, w tym w Rosji, Brazylii, Korei i Kanadzie. W Chinach miał miejsce 30-procentowy wzrost, w Ameryce Północnej - 21-procentowy, w Wielkiej Brytanii - 14-procentowy, w Europie kontynentalnej - 6-procentowy a na pozostałych rynkach - 23-procentowy. W Polsce firma sprzedała 1 034 pojazdy.

Marka Jaguar zanotowała 42-procentowy wzrost, sprzedając 76 668 egzemplarzy. Jest to najlepszy wynik roczny od 2005 r. i rekordowy w Brazylii, Indiach, Rosji i Chinach. Dużym wzięciem wśród klientów cieszył się model F-TYPE (47 391 sztuk). Najwyższy wynik sprzedaży od 10 lat miał miejsce w przypadku modelu XJ (19 667 sztuk).

Roczny rekord sprzedaży miał miejsce w przypadku marki Land Rover. Nabywców znalazło 348 338 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 15 proc. względem 2012 r. Wzrosty zanotowały wszystkie modele marki. Polscy klienci najchętniej nabywali Range Rovery Evoque (314 sztuk). Marka sprzedała w Polsce 228 sztuk Nowych Range Roverów i Range Roverów Sport.

Źródło: Jaguar Land Rover

ll/moto.wp.pl

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj