Trwa ładowanie...
d1wuq1e

Rekordowa sprzedaż autobusów w Polsce

d1wuq1e
d1wuq1e

W ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku w Polsce sprzedano rekordową liczbę 679 autobusów. To o 159 egzemplarzy czyli 30,57 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2006 roku - podał Aleksander Kierecki z portalu Infobus.

Jego zdaniem tak wysokiej sprzedaży na polskim rynku autobusowym nie było od 2000 r. Napędza ją w zasadzie jeden segment rynku - autobusów miejskich. Dlatego - uważa Kierecki - rok ten (jak i poprzedni) będzie szczególnie udany dla producentów autobusów miejskich.

W tym segmencie, w ciągu dwóch kwartałów sprzedano 383 pojazdów, co oznacza wzrost w porównaniu z 2005 r. o 196 sztuk (+ 104,81 proc.). Kierecki przewiduje, że realizacja tegorocznych przetargów zamknie się na koniec roku liczbą ok. 720 pojazdów. Dla porównania w całym 2006 r. sprzedano łącznie 603 autobusy miejskie, a jeszcze rok wcześniej - tylko 392.

Spadek sprzedaży dotknął natomiast segment autobusów międzymiastowych - o 27 sztuk czyli o 11,34 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. To efekt znaczącego ograniczenia zakupów przez najważniejszych odbiorców w tym segmencie czyli przedsiębiorstwa PKS.

d1wuq1e

Tendencja spadkowa panuje również w segmencie autobusów turystycznych, gdzie sprzedano 83 autokary (o 10 sztuk czyli 10,75 proc. mniej niż przed rokiem).

Jedyny segment na autobusowym rynku, w którym nie nastąpiła żadna zmiana to autobusy szkolne. To najmniej "rynkowy" autobusowy segment, gdzie o wielkości dostaw decyduje właściwie tylko Ministerstwo Edukacji i Sportu.

W rankingu producentów nastąpiła zamiana na pozycji lidera autobusowego rynku. Pierwsze miejsce w generalnej klasyfikacji zajął Solaris, a dotychczasowy lider Autosan zajął drugie miejsce. (PAP)

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj