Reflektory oświetlające zakręty
Inżynierowie Helli i Audi opracowali pierwsze na świecie reflektory z seryjnymi lampami oświetlającymi zakręty dla nowego Audi A8. Dzięki nim poprawia się komfort i zwiększa bezpieczeństwo jazdy po krętych drogach i w zakrętach.
Światła nie "skręcają" analogicznie do pozycji kół, jak to bywało wcześniej m.in. w Citroenach, a świecą do przodu i w bok, w kierunku którego zmierzamy (patrz ilustracja poniżej).
Tę nową funkcję spełnia odbłyśnik wykonany w technice swobodnych pól z żarówką halogenową, umieszczony w odchyleniu około 15 st. pomiędzy reflektorami świateł drogowych i mijania i rzucający swe światło na bok. Sterowanie tymi lampami odbywa się za pośrednictwem mikrokomputera, który analizuje na bieżąco takie parametry, jak prędkość, kąt obrócenia układu kierowniczego oraz włączanie kierunkowskazów. Światło zakrętowe włączane jest dodatkowo obok światła mijania, kiedy kierowca włączy kierunkowskaz (ale nie podczas zmiany pasa) lub gdy auto jedzie po ciasnych zakrętach. W prawym zakręcie lub podczas skręcania w prawo włączane jest światło prawe, w lewym zakręcie lewe. Podczas cofania zapalają się obydwa, by poprawić orientację. Światło zakrętowe oświetla te obszary drogi, które dotąd pozostawały w ciemności.
Światło mijania wytwarzają moduły projektorowe o szklanej asferycznej soczewce o średnicy 70 mm, w zależności od wyposażenia samochodu zasilane wysokowydajną lampą ksenonową lub żarówką halogenową H7. Dzięki przemyślnemu sposobowi zamontowania odbłyśnika światła zakrętowego bezpośrednio obok światła mijania możliwe było po raz pierwszy uzyskanie homologacji dla funkcji, stanowiącej już dziś część nadchodzącego wielkimi krokami inteligentnego systemu reflektorowego AFS (adaptatywny system oświetlenia czołowego). Funkcję światła drogowego przejmuje odbłyśnik w technice swobodnych pól z żarówką H7, sygnalizajcję kierunkowskazami umożliwiają dwie żółte 16-watowe żarówki w wydaniu wysokowydajnym, o wyjątkowo dużej długowieczności. Dynamiczny układ poziomowania reflektorów dba o to, by cały reflektor zespolony zawsze ustawiony był pod optymalnym kątem wobec nawierzchni drogi. Równoważy on automatycznie nie tylko zmieniający się stan
obciążenia ładunkiem, ale także – w ułamku sekundy – ruchy karoserii związane z przyspieszaniem i hamowaniem.
Hella dostarcza do tego samochodu także zintegrowane w przednim zderzaku światła przeciwmgłowe wykonane w technice projektorowej DE, zaopatrzone w 50-milimetrowej średnicy szklane soczewki. Inne znajdujące się na wyposażeniu nowego Audi A8 elementy oświetleniowe i elektroniczne produkcji Helli to sterowniki elektroniki karoseryjnej i czujniki.