RCZ: popis w Niemczech
Peugeot, ma zamiar udowodnić, że nowy model RCZ nie tylko dobrze wygląda ale również jeździ. Właśnie dla tego Francuzi przygotowali specjalna wersję auta na wyścig 24 Hours.
Pod maską samochodu znalazł się zmodyfikowany, seryny silnik wysokoprężny 2.0 HDI FAP. Dzięki zmianom motor dysponuje mocą aż 200 KM, która jest dostępna przy 3 750 Obr/min, która zadba o prędkość maksymalną auta. Zaś o jego przyspieszenie zadba maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm, który będzie dostępny od 4 000 do 4 500 Obr/min. O przełożenie siły napędowej na przednie koła zadba sześciostopniowa manualna skrzynia biegów.
O przyczepność auta do toru, w razie dobrej pogody zadbają gładkie opony, tzw. slick, Michelin S8C 24/64 18. Zaś w razie deszczu zostaną wymienione na wyczynowe gumy z bieżnikiem Michelin P2A 24/64 18. Natomiast o hamowanie rozpędzonego auta zadbają czteroczłoczkowe zaciski Brembo na tarczach o średnicy 302 mm, które trafiły na przednią oś. Tylna zaś została wyposażona w seryjny układ. Francuzi wyposażyli auto również w sportowe zawieszenie przygotowane przez Peugeot Sport.
W wyścigu wezmą udział dwa egzemplarze RCZ, o numerach seryjnych 200 i 201. Numer 200 nawiązuje nie tylko do mocy auta, ale przede wszystkim do 200 lat historii francuskiej marki. W aucie z numerem 200 za kierownica zasiądzie zespół francuskich kierowców, zaś w aucie 201 zespół niemieckich kierowców.
Wyścig odbędzie się między 15 a 16 maja na sławnej północnej pętli Nürburgring. Oba Peugeot RCZ będą startować w kategorii D1T, w której będą walczyły z innymi autami napędzanymi silnikami diesla o pojemności między 1 700 a 2 000 ccm.
WP: Jakub Wielicki