RAZEM365: świąteczna, ogólnopolska akcja na rzecz pomocy dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych
Uśmiech i zdrowie najmłodszych zamiast świątecznych upominków dla klientów firmy – taką ideę popularyzują pracownicy Carefleet S.A, w ramach akcji RAZEM365. Do jej wsparcia zapraszają firmy z całej Polski.
Pracownicy Carefleet S.A, jednej z wiodących na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów, stanęli przed obiektywem aparatu i przygotowali kalendarz RAZEM365, aby pomóc dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych. Zysk z jego sprzedaży przekażą fundacji Kawałek Nieba. Do wsparcia akcji zapraszają swoich klientów, partnerów biznesowych i firmy z całej Polski.
W ramach akcji został przygotowany dwunastostronicowy kalendarz ścienny na 2018 rok ze zdjęciami, na których w roli modelek i modeli pojawili się przedstawiciele różnych działów Carefleet S.A. Kolorowe, artystyczne zdjęcia przedstawiają uśmiechniętych ludzi z balonami, torbami pełnymi maskotek, pięknie opakowanymi prezentami. W tle pojawiają się samochody. Kalendarz przez cały rok ma przypominać o zagrożeniach czyhających na najmłodszych na polskich drogach oraz o tym, że niesienie pomocy może dawać radość i satysfakcję.
– Fotografie, które wykonaliśmy, są swoistą metaforą idei całej akcji. Chodzi o przywrócenie radości na twarzach dzieci, które zostały brutalnie skrzywdzone przez los. Zdjęcia układają się w historię ludzi, którzy przez cały rok jadą z prezentami do potrzebujących dzieci, co ma przypominać o tym, że wsparcie potrzebne jest nie tylko od święta. Środki zebrane w ramach kampanii zostaną przekazane Fundacji Kawałek Nieba, która ratuje życie i zdrowie dzieci chorych oraz niepełnosprawnych – mówi Frédéric Lustig, prezes zarządu Carefleet S.A. – Działania na rzecz najmłodszych są nam bliskie. Od wielu lat wspieramy podopiecznych domów dziecka, jesteśmy też głównym partnerem ogólnopolskiej kampanii Odblaskowi.pl, której celem jest podniesienie bezpieczeństwa dzieci na drogach poprzez promowanie pozytywnych nawyków, czyli noszenia opasek odblaskowych. Akcja RAZEM365 jest swoistą kontynuacją i uzupełnieniem tych działań.
Kalendarze RAZEM365 na rzecz pomocy dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych można nabyć za pomocą strony internetowej www.razem365.pl. Pracownicy Carefleet do wsparcia kampanii klientów i partnerów biznesowych oraz firmy, którym proponują zaangażowanie i czynny udział w akcji.
Kalendarze z własnym logo idealnym gwiazdkowym prezentem
Firmy z całej Polski, które włączą się w akcję, mogą nabyć kalendarze z własnym logo. Jak przekonuje Klaudia Rodak, marketing manager w Carefleet S.A., to doskonały świąteczny czy noworoczny upominek dla partnerów lub klientów firmy, a jednocześnie czytelny komunikat na temat zaangażowania społecznego przedsiębiorstwa.
– Dla każdej z firm, która zechce włączyć się w akcję, przygotujemy kalendarze z jej własnym logo na okładce oraz każdej stronie wraz z informacją, że wspiera działania na rzecz dzieci poszkodowanych w wypadkach drogowych. Takie kalendarze, zamiast tradycyjnych świątecznych gadżetów firmowych, można rozesłać do pracowników czy klientów, jednocześnie wspierając szczytny cel – mówi Klaudia Rodak. – Chcemy, żeby każda firma, która włączy się w akcję, poczuła, że jest jej integralną częścią. Stąd właśnie nazwa RAZEM365 i możliwość nabywania kalendarzy z własnym logo. Do akcji już włączyła się Grupa EFL (Europejski Fundusz Leasingowy), zamawiając kilkaset kalendarzy.
Kalendarze z własnym firmowym logo można zamówić za pośrednictwem strony internetowej www.razem365.pl. Zespół czuwający nad realizacją akcji naniesie logotyp i nazwę firmy na projekt kalendarza oraz zleci wydruk i wysyłkę do darczyńcy.
– Tak naprawdę dajemy firmom możliwość stworzenia w prosty i szybki sposób własnej świątecznej akcji CSR. W ten sposób, w imię przyświecającej nam idei "Pomagamy razem", chcemy zaangażować do działania jak największą liczbę przedsiębiorstw. Dla nas liczy się cel, a jest nim zebranie jak największej liczby pieniędzy na pomoc dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych – dodaje Klaudia Rodak.
Według danych Komendy Głównej Policji w 2016 roku w Polsce miały miejsce 2973 wypadki drogowe z udziałem dzieci w wieku 0-14 lat. W zdarzeniach tych 72 dzieci poniosło śmierć, a 3260 doznało obrażeń. W stosunku do roku 2015 dane te wzrosły – liczba wypadków o 153 (+5,4 proc.), liczba zabitych dzieci o 2 (+2,9 proc.), liczba rannych dzieci o 182 (+5,9 proc.).
Partnerem projektu RAZEM365 jest firma Fleet Meetings, wydawca magazynu flotowego Fleet, która wspiera również działania komunikacyjne wokół kampanii. Oficjalna prezentacja kalendarza nastąpi podczas IX Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych I Biznesowych Fleet Market 2017, wydarzeniu skupiającym 7500 przedstawicieli firm z całej Polski. Akcja została objęta patronatem medialnym m.in. przez Polska The Times, My Company Polska, Brief.pl oraz magazyn Dziecko.