Samochody hybrydowe i elektryczne
Warto zacząć od popularnych ostatnio pojazdów zelektryfikowanych. Ze względu na program dopłat i ulgę w akcyzie w 2020 r. mogą one cieszyć się szczególnym zainteresowaniem. Wbrew obawom niektórych kierowców samochody hybrydowe i elektryczne uzyskały bardzo wysokie oceny pod względem bezawaryjności. Dwa modele dostały maksymalną notę, a cała pierwsza piątka nie zeszła poniżej wyniku 99 proc.
W przypadku obydwu aut na pierwszym miejscu właściciele nie doświadczyli żadnych usterek w ciągu ostatnich 12 miesięcy. A co z modelami z dołu listy? W przypadku Zoe za 17 proc. usterek odpowiadała elektryka niezwiązana z silnikiem. 11 proc. awarii dotyczyło akumulatora i tyle samo klimatyzacji. Na dalszych miejscach znalazły się niedomagania hamulców, wyposażenia wnętrza, układu kierowniczego oraz zawieszenia – w każdym z tych obszarów usterkowość wyniosła 6 proc.
W przypadku niemieckiej hybrydy plug-in, Golfa GTE, największym problemem okazały się sprzęgło i skrzynia biegów.
1. Lexus CT od 2011 r.: 100 proc.
1. Toyota Yaris od 2011 r.: 100 proc.
3. Lexus NX od 2014 r.: 99,7 proc.
4. Lexus RX od 2016 r.: 99,4 proc.
5. Toyota Auris 2013-2019 r.: 99,3 proc.
6. Tesla Model S od 2014 r.: 98,9 proc.
7. Toyota Prius od 2016 r.: 98,4 proc.
8. Lexus IS od 2013 r.: 98,3 proc.
9. Kia Niro od 2016 r.: 95,7 proc.
10. BMW i3 od 2013 r.: 95,2 proc.
11. Hyundai Ioniq od 2016 r.: 95 proc.
12. Nissan Leaf 2011-2018 r.: 94,9 proc.
13. Mitsubishi Outlander PHEV od 2014 r.: 93,6 proc.
14. Volkswagen Golf GTE od 2013 r.: 89,1 proc.
15. Renault Zoe od 2013 r.: 82,3 proc.