Ranking najlepszych serwisów w Polsce – Francuzi przed Niemcami
Kupując nowy samochód, decydujesz się nie tylko na wybór określonej marki, ale także na współpracę z określoną Autoryzowaną Stacja Obsługi. W ramach badania "Wybór Kierowców 2016" wybrano najlepsze firmowe serwisy. W czołówce znalazły się Citroen i Peugeot. Sprawdź, jakie marki są na końcu zestawienia.
Klienci Autoryzowanych Stacji Obsługi wzięli udział w niezależnym badaniu branży motoryzacyjnej. Przeprowadzono je po to, żeby pomóc kierowcom przy wyborze marki i modelu auta, a także wszelkich usług i produktów związanych z samochodami.
Cały ranking polega na tym, że kierowcy wypełniają ankiety, które zawierają pytania podzielone na kilka kategorii:
producenci,
modele samochodów,
jakość obsługi w konkretnych salonach sprzedaży,
autoryzowane serwisy,
firmy ubezpieczeniowe,
oleje silnikowe,
opony,
sieci stacji paliw
kosmetyki samochodowe.
Od 2013 roku łącznie organizatorzy zebrali ponad 100 tysięcy ankiet i na ich podstawie cyklicznie publikowane są rankingi wyodrębnionych obszarów branży motoryzacyjnej. Tym razem prezentujemy wyniki oceny jakości obsługi w ASO europejskich producentów. Na obraz całościowy wpływ miały trzy wskaźniki: jakość obsługi, fachowość/kompetencja mechaników i skuteczność napraw.
Ranking jakości ASO – marki europejskie: ##
- Citroen
- Peugeot
- Ford
- Skoda
- Renault
- BMW
- Mercedes
- Volkswagen
- Opel
- Audi
- Volvo
- Fiat
- Seat
- Alfa Romeo
Organizator badania przeliczył procentowy udział ocen najwyższych z możliwych. Jedynie Citroen zajmujący miejsce pierwsze zdobył ocenę bardzo dobrą. Producenci, którzy uplasowali się na miejscu drugim i trzecim (Peugeot i Ford)
otrzymali punktację mieszczącą się w zakresie oceny dobre, natomiast miejsca 4. do 8. oceniono jako dobre. Następna czwórka dostała oceny słabe. Dwie ostatnie pozycje kierowy biorący udział w badaniu ocenili jako bardzo słabe.
Ranking "Wybór Kierowców 2016" przeprowadzono na zlecenie tygodnika "Motor".