Ranking jakości Auto Bild 2011: Europa za Azją
Niemiecki Auto Bild opublikował pod koniec grudnia najnowszą edycję ciekawego rankingu jakości Qualitatsreport 2011. Co godne podkreślenia, na czołowych miejscach zestawienia znajdziemy wyłącznie koncerny wywodzące się z Azji. Najwyżej sklasyfikowaną marką europejską okazała się Skoda.
Niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Bild po raz drugi z rzędu uznał markę Hyundai za zwycięzcę publikowanego raz do roku rankingu jakości Qualitatsreport. Azjatycki koncern uzyskał ostateczną notę 2,43, co dało mu pierwsze miejsce na liście przed takimi konkurentami jak Honda, Mazda oraz Toyota (wszystkie te marki uzyskały identyczny wynik – 2,50 – zajmując ex aequo miejsce drugie).
Najwyżej sklasyfikowaną marką europejską okazała się Skoda (miejsce piąte), natomiast najlepsze koncerny niemieckie według Qualitatsreport 2011 to Audi, BMW oraz Mercedes-Benz (ex aequo pozycja szósta).
Ocena końcowa w rankingu jakości Auto Bild uwzględnia takie czynniki jak m.in. wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników motoryzacji, akcje naprawcze, pozycja w raporcie niezawodności TUV, wyniki testów długodystansowych, ocena pracy autoryzowanych serwisów, a także warunki świadczonej oferty gwarancyjnej.
Ważnym elementem oferty zwycięskiej marki Hyundai jest program gwarancyjny 5-Year Triple Care, który obejmuje 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu oraz 5 lat assistance.
Źródło: Samar
tb/