Range Rover Velar – zupełnie nowy model powalczy z Porsche Macanem
Range Rovery to bardziej luksusowe modele Land Rovera. Choć posiadają niezłe właściwości w terenie, ich naturalnym środowiskiem są parkingi pod modnymi restauracji w centrach miast, czy drogie osiedla. Po sukcesie modelu Evoque pojawi się kolejny, nieco większy Range Rover nazwany Velar.
Brytyjski producent zapowiedział właśnie czwarty model z rodziny Range Roverów. W gamie znajdzie się on pomiędzy najmniejszym SUV-em Evoque a większym Sportem. Oznacza to, że wymiarami będzie zbliżony do modelu Discovery Sport. Jednak będzie posiadał bardziej modną stylistykę i będzie bardziej luksusowy.
Już pierwsze zdjęcie pokazuje, że stylistycznie Velar będzie bardziej przypominał Evoque’a niż dużego Range Rovera. Wszystko dlatego, że ma przyciągnąć podobną klientelę. Ma to być przede wszystkim modne auto. Z powodu nieutylitarnego charakteru będzie konkurował z takimi modelami jak Porsche Macan, BMW X4 czy pochodzący z tego samego koncernu Jaguar F-Pace.
Choć z jedynego zaprezentowanego zdjęcia trudno dokładnie ocenić wygląd Range Rovera Velara, to widać, że w odróżnieniu od większych modeli, tylne światła są poziome, co ma na celu podkreślenie bardziej sportowego charakteru. Fotografia daje też pewien wgląd do wnętrza auta poprzez szklany dach. Widać, że na środku króluje szeroki ekran systemu multimedialnego, a całość, typowo dla Brytyjczyków, cechuje elegancka prostota.
Nie jest tajemnicą, że od strony technicznej Range Rover Velar będzie bratem Jaguara F-Pace. Oba samochody będą wykorzystywać tę samą platformę, w której szerokie zastosowanie znalazło lekkie aluminium. Ale zarazem oznacza to, że Velar będzie stworzony przede wszystkim z myślą o komforcie jazdy na asfalcie, a nie o możliwościach poza nim. Podobna do Jaguara będzie też zapewne oferta silnikowa z jednostkami o czterech i sześciu cylindrach. Możliwe, że topowa specyfikacja otrzyma mocne V8.
Premierę Range Rovera Velara zaplanowano na Salon Samochodowy w Genewie, który rozpocznie się na początku marca.