Range Rover podjedzie nawet pod czerwoną trasę?
Range Rover był pierwszym na świecie luksusowym samochodem z napędem 4x4 o pełnych możliwościach terenowych. Jego najbliższymi rywalami nie są inne samochody z napędem 4x4, ale najbardziej luksusowe samochody osobowe świata. Te jednak nie dadzą sobie rady w terenie tak, jak ta brytyjska terenówka.
- Przy projektowaniu Range Rovera zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, (…). Na przestrzeni ponad 40-letniej historii modelu warto podkreślić m.in. sztywniejsze nadwozie skorupowe, które zastąpiło tradycyjną dla samochodów terenowych ramę drabinową i całkowicie niezależne zawieszenie pneumatyczne. Dotychczas niemal wszystkie samochody terenowe miały zawieszenie zależne, a wiele samochodów ma je również obecnie – powiedział Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rover.
Co zatem dla przeciętnego użytkownika drogi oferuje Range Rover? Głębokość brodzenia Range Rovera wynosi 700 mm, dzięki czemu wjechanie w ponad półmetrową kałużę nie spowoduje zalania silnika i przymusowego zakończenia podróży. Standardowy prześwit wynoszący 231 mm po przełączeniu samochodu w tryb terenowy wzrasta do 283 mm, podnosząc możliwości pokonywania przez Range Rovera różnorodnych tras.
Na domyślnych ustawieniach Range Rover poradzi sobie ze wzniesieniem o kącie nachylenia wynoszącym 24,4° a zjedzie z 24,2° wzgórza. Po załączeniu trybu off-roadowego możliwości wzrastają do 30° przy podjeździe i 26,6° zjeździe. Oznacza to, że Range Rover na terenowych ustawieniach jest w stanie swobodnie poruszać się po zielonych, niebieskich, a nawet większości czerwonych tras narciarskich.
Wachlarz elektronicznych układów wspomagających pracę zawieszenia i hamulców w Range Roverze obejmuje: Dynamiczny Układ Stabilizujący (DSC), Układ Kontroli Zjazdu (HDC) (wynaleziony przez firmę Land Rover), Elektroniczny Układ Rozdzielający Siłę Hamowania (EBD) i Układ Wspomagania Hamowania Awaryjnego (EBA).
ml/