Trwa ładowanie...
15-11-2012 14:38

Range Rover naszpikowany systemami bezpieczeństwa

Range Rover naszpikowany systemami bezpieczeństwaŹródło: zdjęcie producenta
d1rgy5y
d1rgy5y

Range Rover był pierwszym luksusowym autem z napędem 4x4 o wielkich możliwościach terenowych. Dzięki nowoczesnym technologiom model wykracza też poza ogólnie przyjęte pojęcie bezpieczeństwa na drodze.

Model który zaprezentowano podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu to czwarta generacja w przeszło 40-letniej historii linii. Dzięki lekkiej strukturze nadwozia, nowoczesnej konstrukcji zawieszenia oraz technologii Terrain Response 2 pojazd zapewnia dobre poruszanie się po każdym terenie, zapewniając pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa.

Zwiększają je również inne systemy - kontroli zjazdu (HDC), kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia (GRC), wspomagający ruszanie pod górę (HSA), dynamicznej kontroli stabilności (DSC), elektronicznej kontroli trakcji (ETC), zapobiegający przewróceniu się pojazdu (RSC) oraz wspomagający stabilność przyczepy (TSA).

Nowością jest inteligentny hamulec awaryjny, będący integralną częścią tempomatu ACC. Wspomaga zachowania kierowcy i interweniuje w momentach zagrożeniach. Gdy pojazd poprzedzający nagle zwolni lub jeśli inny samochód nagle wjedzie na jego pas to system wspomaga hamowanie minimalizując ryzyko kolizji.

Hamulec ten jest wyposażony w zaawansowane Wspomaganie Hamulców (AEBA), które korzysta z umieszczonego z przodu auta radaru który wykrywa pojazdy poprzedzające jadące w tym samym kierunku. W przypadku ryzyka zderzenia kierowca ostrzegany jest sygnałem dźwiękowym i wizualnym. Jeśli po ostrzeżeniu ryzyko zwiększy się AEBA przygotuje układ hamulcowy na gwałtowne hamowanie, rozpoczynając delikatne wytracanie prędkości.

d1rgy5y

Zachowanie pojazdu w sytuacji zderzeniowej zostało zweryfikowane rygorystycznym programem obejmującym 70 pełnych testów zderzeniowych i ponad 20 testów rolkowych. Aluminiowa struktura nadwozia posiada kluczowe rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo przy uderzeniach bocznych - aluminim AC300 w strefie zderzeniowej oraz kompozytowe wzmocnione okolice słupków B.

Sporo uwagi poświęcono bezpieczeństwu pieszych. Zderzak i pokrywa silnika są zaprojektowane tak, by zminimalizować potencjalne obrażenia potrąconego.

Źródło: Land Rover

ll/moto.wp.pl

d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj