Range Rover naszpikowany systemami bezpieczeństwa
Range Rover był pierwszym luksusowym autem z napędem 4x4 o wielkich możliwościach terenowych. Dzięki nowoczesnym technologiom model wykracza też poza ogólnie przyjęte pojęcie bezpieczeństwa na drodze.
Model który zaprezentowano podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu to czwarta generacja w przeszło 40-letniej historii linii. Dzięki lekkiej strukturze nadwozia, nowoczesnej konstrukcji zawieszenia oraz technologii Terrain Response 2 pojazd zapewnia dobre poruszanie się po każdym terenie, zapewniając pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa.
Zwiększają je również inne systemy - kontroli zjazdu (HDC), kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia (GRC), wspomagający ruszanie pod górę (HSA), dynamicznej kontroli stabilności (DSC), elektronicznej kontroli trakcji (ETC), zapobiegający przewróceniu się pojazdu (RSC) oraz wspomagający stabilność przyczepy (TSA).
Nowością jest inteligentny hamulec awaryjny, będący integralną częścią tempomatu ACC. Wspomaga zachowania kierowcy i interweniuje w momentach zagrożeniach. Gdy pojazd poprzedzający nagle zwolni lub jeśli inny samochód nagle wjedzie na jego pas to system wspomaga hamowanie minimalizując ryzyko kolizji.
Hamulec ten jest wyposażony w zaawansowane Wspomaganie Hamulców (AEBA), które korzysta z umieszczonego z przodu auta radaru który wykrywa pojazdy poprzedzające jadące w tym samym kierunku. W przypadku ryzyka zderzenia kierowca ostrzegany jest sygnałem dźwiękowym i wizualnym. Jeśli po ostrzeżeniu ryzyko zwiększy się AEBA przygotuje układ hamulcowy na gwałtowne hamowanie, rozpoczynając delikatne wytracanie prędkości.
Zachowanie pojazdu w sytuacji zderzeniowej zostało zweryfikowane rygorystycznym programem obejmującym 70 pełnych testów zderzeniowych i ponad 20 testów rolkowych. Aluminiowa struktura nadwozia posiada kluczowe rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo przy uderzeniach bocznych - aluminim AC300 w strefie zderzeniowej oraz kompozytowe wzmocnione okolice słupków B.
Sporo uwagi poświęcono bezpieczeństwu pieszych. Zderzak i pokrywa silnika są zaprojektowane tak, by zminimalizować potencjalne obrażenia potrąconego.
Źródło: Land Rover
ll/moto.wp.pl