Range Rover Evoque MY 2014 z nowymi technologiami
Range Rover Evoque zyskał szereg nowych rozwiązań. Dzięki nim udało się m. in. obniżyć zużycie paliwa oraz poziom emisji dwutlenku węgla.
Zaprezentowana podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie automatyczna przekładnia ZF-9HP jest jedną z pierwszych na świecie 9-stopniowych skrzyń biegów, zamontowanych w samochodzie osobowym. Charakteryzuje się szybkim czasem reakcji oraz adaptacyjnym programem zmiany przełożeń. Zapewnia ona niższe zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń oraz lepsze osiągi i wyższy komfort.
Dostępny opcjonalnie system Active Driveline to zastosowany po raz pierwszy aktywny układ napędu na 4 koła, poprawiający zwinność i redukujący spalanie paliwa dzięki automatycznemu odłączaniu tylnego napędu w czasie spokojnej jazdy po drogach o dobrej przyczepności. System monitoruje zachowanie pojazdu i w razie potrzeby załącza napęd na wszystkie koła w czasie 300 milisekund. Obejmuje on też system Active Torque Biasing z funkcją elektronicznego mechanizmu różnicowego, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła, optymalizując trakcję i stabilność. Początkowo Active Driveline będzie dostępny z jednostką 2,0 Si4 (240 KM).
Nowością jest też funkcja Torque Vectoring, dostępna ze wszystkimi jednostkami napędowymi, która poprawia właściwości trakcyjne i bezpieczeństwo przekazując moment obrotowy między czterema kołami tak, aby zapobiec podsterowności. Torque Vectoring występuje zarówno w systemie Active Driveline jak i w standardowym napędzie 4x4 Evoque`a. W pojeździe zastosowano udoskonalone systemy wspomagające kierowcę w wyjeżdżaniu z zatok parkingowych, parkowaniu, rozpoznawaniu znaków drogowych, informujące o głębokości brodzenia czy ostrzegające kierowcę o zbliżających się pojazdach podczas cofania.
Na życzenie model może być wyposażony w system łączności Land Rover InControl. Obejmuje on funkcje InControl Remote oraz InControl Secure. Pierwsza pozwala na wykonanie połączenia alarmowego powiadamiając służby o lokalizacji jak również wezwanie serwisu. Druga zaś śledzi pojazd w przypadku kradzieży i uruchamia cichy alarm w centrum operacyjnym, co pozwoli na szybkie odzyskanie pojazdu.
Oprócz nowych rozwiązań technologicznych Evoque może pochwalić się nowymi kolorami wnętrza, wzorami obręczy ze stopów lekkich oraz nowym wzorem znaczkiem na osłonę chłodnicy, piasty kół i tylną kanapę. Gama silnikowa obejmować będzie 4-cylindrowe motory wysokoprężne 2,2 (150 lub 190 KM) i benzynowy 2,0 Si (240 KM). Średnie zużycie paliwa modeli na 2014 r. wynosi od 4,9 l/100 km a najniższy poziom emisji CO2 to 129 g/km.
Źródło: Land Rover
ll/moto.wp.pl