Range Rover 2011
Land Rover podał oficjalne informacje na temat najnowszego Range Rovera z 4,4-litrowym silnikiem V8.
Turbodoładowana jednostka wysokoprężna osiąga 313 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Pomimo 15 proc. zwiększenia mocy i 10 proc. podwyższenia momentu obrotowego w stosunku do poprzednika, emisja spalin spadła do 253 g/km, czyli o 14 procent. Duża w tym zasługa zastosowania ośmiobiegowej przekładni automatycznej ZF 8HP70
Nowy Range Rover przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 7,5 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 208 km/h. Ten ciężki SUV imponuje także elastycznością - sprint z prędkości 80 do 112 km/h zajmuje 4 sekundy.
Modele z rocznika 2011 otrzymają hamulce Brembo z tarczami o średnicy 380 mm z przodu i 365 mm z tyłu. Klienci otrzymają do wyboru nowe kolory nadwozia oraz obręcze aluminiowe o zmienionych wzorach.
W ramach pakietu Exterior Design Pack dostępne będą również zmodyfikowane elementy nadwozia, takie jak przedni i tylny zderzak, osłona chłodnicy, światła przeciwmgielne, nakładki progowe czy końcówki układu wydechowego. Wewnątrz pojawiły się z kolei łopatki do zmiany biegów i nowa dźwignia CommandShift.
W późniejszym terminie firma wprowadzi na rynek limitowaną do 700 sztuk edycję o nazwie Autobiography Black 40th Anniversary. Modele rocznicowe otrzymają lakier Barolo Black, 20-calowe obręcze aluminiowe, chromowane i drewniane wstawki oraz specjalne materiały wykończeniowe wnętrza.
Źródło: Moto Target