Trwa ładowanie...
d28szw9
17-02-2010 20:11

Rajdowe MŚ: ambitne plany Michała Kościuszki

d28szw9
d28szw9

Rajdowy wicemistrz świata juniorów z ubiegłego roku Michał Kościuszko w tegorocznym sezonie wystartuje w siedmiu rajdach zaliczanych do klasyfikacji mistrzostw świata. Polak będzie jeździł Fordem Fiestą S2000 w cyklu SWRC i WRC Cup.

Załoga Dynamic World Rally Team została oficjalnie zgłoszona do startów w pełnych cyklach SWRC i WRC Cup. Kalendarz startów w 2010 roku obejmuje rajdy: Meksyku (5-7 marca), Jordanii (1-3 kwietnia), Portugalii (28-30 maja), Finlandii (29-31 lipca), Niemiec (20-22 sierpnia), Francji (1-3 października) i Wielkiej Brytanii (12-14 listopada).

W Polsce kibice będą mieć okazję zobaczyć zespół podczas Rajdu Polski (4-6 czerwca) i grudniowego Rajdu Barbórki, tradycyjnie kończącego sezon.

Polska załoga Michał Kościuszko z pilotem Maciejem Szczepaniakiem zdecydowała się startować Fordem Fiestą, choć wcześniej mieli możliwość testowania Skody i Fiata w wersji S2000.

d28szw9

- Uznaliśmy, że Ford Fiesta to najlepsza opcja wśród tych konstrukcji. To auto nowe, które zadebiutuje na trasach. Jestem przekonany, że auto będzie cały czas modyfikowane i ulepszane, czego nie będzie można prawdopodobnie powiedzieć o pozostałych konstrukcjach - powiedział Kościuszko.

Klasa SWRC i WRC Cup zapowiada się bardzo atrakcyjnie, w rywalizacji weźmie udział wielu doświadczonych kierowców, mających już spory staż w mistrzostwach świata.

- To będzie bardzo szybka klasa, w której o zwycięstwo będzie trudno. Spotkam się ponownie z moim ubiegłorocznym najgroźniejszym rywalem Czechem Martinem Prokopem, mistrzem świata juniorów. Mam jednak nadzieję, że ze wszystkimi sobie poradzimy - dodał Kościuszko.

W klasie S2000 kierowcy dysponują samochodami z silnikami o pojemności 2 litrów i mocy około 280 koni mechanicznych. Auta mają stały napęd na obie osie, w S1600, w której Kościuszko zdobył tytuł wicemistrza świata juniorów, napędzana była tylko przednia oś.

Zgodnie z decyzją Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) od sezonu 2011 do mistrzostw świata nie będą dopuszczane samochody WRC (silnik 2 litry z turbodoładowaniem o mocy około 340 KM i stały napęd 4x4). Bazą do budowy nowego, znacznie tańszego w eksploatacji niż WRC auta, będzie właśnie klasa S2000.

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj